به گزارش ایرنا، عرفان لولاکی روز سه شنبه در نشست رسانه ای این فیلم در حاشیه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان افزود: در ابتدا گروه ما بدون هیچ بودجه ای کار خود را شروع کرد و در این راه به موفقیت هایی رسید که برایمان شگفت انگیز بود.
وی با بیان اینکه این اولین کار بلند گروه ما بود و پیش از آن کار کوتاه می ساختیم، گفت: قبل از ساخت این انیمیشن، خیلی تحقیق و پرس و جو کردیم و از فیلم های مورد علاقه بچه ها ایده گرفتیم.
وی اظهار کرد: بچه ها را نباید دستکم گرفت و باید یک نگاه درست و پخته ای نسبت به آنها داشت.
این تهیه کننده گفت: امروز تعداد انیمیشن ها نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است و هشت انیمیشن در جشنواره کودک امسال وجود دارد و در جشنواره فجر هم انیمیشن هایی زیادی شرکت داشت که نشان از پیشرفت این عرصه است.
وی افزود: جرات کسانی که در زمینه انیمیشن کار می کنند نیز نسبت به قبل بیشتر شده است.
تهیه کننده انیمیشن 'کله آهنی' اظهار کرد: زمان شروع کار ما در دولت قبل بود که هیچ توجهی به انیمیشن نمی شد و مشکلات ما زیاد بود و در گرفتن مجوز نیز با مسائل زیادی مواجه بودیم.
وی گفت: با این حال در دولت یازدهم اتفاقات بهتری رقم خورد و من از سازمان سینمایی و دولت جدید که نگاه بهتری به مسائل دارند و فیلم نامه را قلع و قمع نمی کنند، تشکر می کنم.
لولاکی، هزینه ساخت فیلم خود را یک میلیارد و 160 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سه سال طول کشید تا این اثر ساخته شود و ما در عرصه اکران نگاه جدی به آن داریم.
وی در عین حال از ساخت یک انیمیشن دیگر خبر داد و گفت: ما یک انیمیشن دیگر هم داریم که مراحل ساخت آن را آغاز خواهیم کرد.
غلامرضا ملااحمدی کارگردان انیمیشن کله آهنی نیز گفت: غیر از کارگردانی، نویسنده این کار هم هستم و سعی کردم طرح را بشدت ساده کنم تا بچه ها بتوانند با آن بخوبی ارتباط برقرار کنند و داستان فیلم پیچیده نباشد.
وی اظهار کرد: در «کله آهنی»، فکر کردن خیلی پررنگ است و حرف ما این بود که با فکر کردن و اراده می توان خیلی کارها را پیش برد.
نشست فیلم «کله آهنی» ظهر امروز با حضور عوامل این فیلم غلامرضا ملااحمدی نویسنده و کارگردان، عرفان لولاکی تهیه کننده و رضا درستکار مجری کارشناس این نشست و اهالی رسانه برگزار شد.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.
گ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری/ انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.