آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، شهروندان و علاقمندان به هنر هفتم در باغ غدیر اصفهان در قالب یک جشن شهری در این مکان برگزار شد.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شده ‌است و در ۳۱ دوره برگزاری، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با اجرای پژمان بازغی مجری و بازیگر سینمای ایران با ویژه برنامه های  شاد و متنوع  و با  شعار  "رویای کودکان سیل زده را می‌سازیم" آغاز شده است.

علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعۀ پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوانان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقا کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیرۀ تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره است.

جشنواره در بخش‌های مسابقه سینمای بین الملل، مسابقه سینمای ایران، جایزۀ سیفژ، جایزه هیات داوران کودک و نوجوان بین الملل، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه ویژه زاون قوکاسیان، جایزه هیأت داوری کودکان و نوجوانان ایران و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.

در بخش جایزه شهید بهنام محمدی تندیس زرین اولین شهید نوجوان دوران دفاع مقدس به تهیه کننده یا کارگردان یک فیلم که با مضامین ایثار، دفاع مقدس، مقاومت و ارزش‌های اسلامی تولید شده باشد، اهدا می‌شود.

در بخش جایزه ویژه زاون قوکاسیان یک گروه داوری متشکل از منتقدان، فعالان فرهنگی و هنری و سینماگران اصفهان که از سوی دفتر جشنواره در استان برگزیده خواهند شد، به بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، این جایزه را اهدا می‌کنند.

جایزه اصلی سازمان سیفژ (سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد. همچنین هیأت داوران یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند.

در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» به دبیری علیرضا تابش در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.