به گزارش ایرنا، موضوع کم آبی و خشکسالی زاینده رود یکی از مشکلات مبتلابه مردم اصفهان است و در سال های اخیر محصولات فرهنگی متنوعی مانند کلیپ، مستند و فیلم در این زمینه تولید شده است، سوژه اصلی فیلم 'سیمین' به کارگردانی مرتضی آتش زمزم نیز مساله زاینده رود و خشکسالی اصفهان است.
'مرتضی آتش زمزم' روز دوشنبه در نشست خبری این فیلم در چارچوب سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: موضوع این فیلم، زاینده رود است و همه سیمین های قصه ما، زاینده رودی هستند.
وی هدف از ساخت فیلم خود را حمایت از رودخانه زاینده رود عنوان کرد و افزود: اگرچه این فیلم غمبار است و شاید برای کودکان مناسب نباشد ولی جریان آن حقیقت دارد و حقیقت تلخی هم هست.
کارگردان فیلم سیمین با بیان اینکه بچه ها آسیب پذیرترین قشر جامعه در ناملایمات روزگار هستند، افزود: این فیلم در باره بچه ها و تاثیری است که خشکسالی روی خانواده ها بویژه کشاورزان می گذارد.
وی تصریح کرد: هدف من در ساخت فیلم سیمین، جذب مخاطب عام نبود بلکه دغدغه ام، زاینده رود و تاثیر مستقیم آن بر روی زندگی مردم است و هدف این فیلم نیز مخاطب خاص بود.
وی افزود: استقبال خوبی از فیلم سیمین در نمایش های جشنواره صورت گرفت و شاید دلیل آن هم دغدغه ای است که مردم نسبت به وضعیت زاینده رود دارند.
آتش زمزم خاطرنشان کرد: مستند قبلی ام در باره خشکسالی زاینده رود در شهر اصفهان اکران نشد و دلیل آن نیز تلخ بودن فیلم بیان شد اما در فیلم سیمین توانستم از تمام دیالوگ های آن مستند استفاده کنم.
کارگردان فیلم سیمین افزود: ما با ساخت این فیلم می خواهیم صدای خود را به گوش مسئولان سراسر کشور برسانیم.
وی اظهار داشت: هیچکدام از دیالوگ های این فیلم، از ما نیست و تمام آنها از زبان کشاورزانی است که در مستند قبلی ام، سخن گفته اند.
کارگردان فیلم سیمین گفت: خشکسالی های امروز بیش از اینکه تحت تاثیر تغییرات جوی باشد ناشی از بی تدبیری هاست.
وی خاطرنشان کرد: البته این مشکلات، بیشتر توسط افراد پرنفوذی رخ داد که در دوره هایی از نفوذ خود سوء استفاده کردند و آب حق آبه داران را بدست آوردند.
به گزارش ایرنا، فیلم بلند سینمایی «سیمین» شامگاه یکشنبه 11 شهریور در سینما فلسطین اصفهان با استقبال بسیار خوب مردم اکران شد.
در اکران جشنواره ای این فیلم قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، حیدر عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان شهر اصفهان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین (ع ) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و 'سیتی سنتر' اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
این جشنواره به دبیری علیرضا رضاداد تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
6027/7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.