حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی پنجشنبه شب در جشنواره قنات و قالی این شهر افزود: مسوولان باید با معرفی ظرفیت های این شهر از مهاجرت جوانان جلوگیری کنند چرا که این ظرفیت ها تا کنون به خوبی معرفی و دیده نشده است.

امام جمعه شهر میمه اظهار داشت: برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصتی با ارزش برای دیده شدن ظرفیت های با ارزش شهرها و روستاها را فراهم می کند.

وی بیان کرد: قنات و قالی ۲ میراث با ارزش و گرانبهای پدران و مادران ما محسوب می شود که باید آنها را به خوبی حفظ کنیم .

فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: بخش میمه نیازمند خدمات زیربنایی و تجدید نظر در مورد فرهنگ عمومی است.

اسفندیار تاجمیری افزود: برگزاری جشنواره ها در شهرهای مختلف از جمله موارد مهمی است که می تواند زمینه اشتغال جوانان و فرصت های سرمایه گذاری را فراهم کند.

وی اظهار داشت : معرفی فرصت ها و ظرفیت های میمه یکی از دغدغه های اصلی برگزار کنندگان این جشنواره محسوب می شود.

جشنواره قنات و قالی با هدف آشنایی با صنایع دستی، میراث فرهنگی و غذاهای سنتی و محلی به میزبانی شهر میمه اصفهان برگزار شد.

 در حاشیه این جشنواره از سرود شهر میمه و غرفه‌هایی با هدف ایجاد رونق در صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز رو نمایی شد. این جشنواره به همراه یازدهمین المپیاد ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

در این مسابقات تیم‌های ۲۳ شهرستان از استان اصفهان درقالب گروه‌های ۱۰ نفره بانوان و آقایان در رشت‌های طناب کشی، دال پلان، لی لی، هفت سنگ و کشتی به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره پنجشنبه شب ۳۱ مرداد ماه در مجموعه ورزشی شهید ایراندوست شهر میمه برگزار شد.

قنات مزد آباد میمه در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۵. (ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی) در اجلاس استانبول به ثبت جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) رسید.

۷۱۵۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.