به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم ادامه داد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید آبان ماه امسال در این استان برگزار می شود و در آن ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری معرفی خواهد شد.
وی ادامه افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک‌های صنعتی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید است.
وی در ادامه با تاکید بر برنامه استان در احیای واحدهای راکد اقتصادی گفت: عارضه‌یابی واحدهای اقتصادی مشکل‌دار و احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید ادامه پیدا خواهد کرد.
سرمست تاکید کرد: در کنار تعامل با سرمایه‌گذاران موجود، حفظ اشتغال و احیای واحدهای راکد باید به دنبال جذب سرمایه‌های جدید در استان برای ارتقای ظرفیت تولید و اشتغال بود.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آخرین وضعیت واحدهای تملک شده در قم در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود، واحد اقتصادی بحرانی در استان وجود ندارد.
وی با اشاره به اهمیت بازدیدهای میدانی از مشکلات بخش صنعت افزود: ظهر امروز از 2 واحد تولیدی بازدید انجام شد و نسبت به مشکلات آن‌ها تصمیم های جدیدی گرفته می شود.
سرمست عنوان کرد: رویه استان در رسیدگی به مشکلات صنعتی، ارائه پیشنهاد عملیات اجرایی بوده تا مصوباتی که قابل‌پیگیری در استان نبوده در مرکز بررسی شود.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
استاندار قم تاکید کرد: باید از فرصت حضور مسئولان ملی در قم نهایت استفاده را برد و از مطرح کردن مشکلات داخل استانی در این قبیل جلسات خودداری شود.
وی با ابراز رضایت از وضعیت عمومی قم در بخش صنعت و اشتغال افزود: فضای همدلی و همراهی در مسیر توسعه استان مطلوب بوده و مصالح همواره بر نظرات بخشی غلبه داشته است.
سرمست بیان کرد: اساس برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بر محور راهبردهای عملیاتی بوده و هفت محور مجزا برای اجرای صحیح برنامه‌های اشتغال و تولید نیز برنامه ریزی شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.