ولادمیر یونیورفال چهارشنبه شب در نشست رسانه‌ای فیلمش با عنوان " فریاد سکوت" در سینما ساحل با اشاره به چالش سرمایه گذاری در فیلم های سینمایی کودکان و نوجوانان افزود: ٢ مساله اساسی در این راستا وجود دارد یکی اینکه تهیه کننده و سرمایه گذاران تمایل به حضور در سینمای کودک ندارند و یکی اینکه پول کمتر و بازگشت سرمایه در این راستا وجود ندارد.

وی شرایط برای ساخت فیلم سینمایی برای کودکان و نوجوانان را دشوار توصیف  و اضافه کرد: بسیاری از بخش های ساخت فیلم سینمایی کودک و نوجوان همچون نقد فیلم و لوکیشن در کشور روسیه وجود ندارد.

این کارگردان فیلم سینمایی فریاد سکوت با اشاره به سینمای تجاری و هنری بیان کرد: در روسیه از ما می خواهند سینمایی تجاری کار کنیم از این رو ما برای سینمای هنری می جنگیم چون با آن می توان دنیا را نجات داد و اتفاقات خوبی را با سینمای هنری رقم زد.

وی اضافه کرد : فیلم های کمدی و درام بسیاری ساخته ام اما فیلم سینمایی کودک و نوجوان فریاد سکوت اولین کارم است.

وی با اشاره به دلیل ساخت این فیلم سینمایی برای کودکان ادامه داد: پیشنهاد ساخت آن توسط تهیه کننده پیشنهاد شد هچنین به دلیل سابقه ژورنالی خود تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

کارگردان فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان فریاد سکوت بیان کرد : ساخت این فیلم سینمایی کار مشکلی بود به این دلیل که بازیکنان بچه های کوچک بودند و اولین تجربه بازیگری آنها بود.

وی اضافه کرد : داستان فیلم سینمایی فریاد سکوت از یک رمان شروع شده و در نهایت تغییراتی در آن ایجاد شده است.

ولادمیر یونیورفال اظهار داشت: به طور معمول ساخت هریک از فیلم ها سه ماه طول می کشد اما فیلم سینمایی فریاد سکوت شش ماه به طول انجامید.

وی تصریح کرد : فیلم فلسفه سکوت به این دلیل صامت و کُند پیش می رود که معنای واقعی نام آن به حقیقت بپیوندد همچنین به این معناست که آدمی در شهر نیست و آدمها مرده اند و یا فرار کردند به همین دلیل فیلم بر مبنای فلسفی ساخته شده است.

کارگردان روسی ادامه داد: باید روند کُندی در فیلم پیش می گرفتیم تا نشان دهد صحرایی وجود دارد و دختر بچه ای در آن افتاده و عشق انسانی خود را نسبت به پسر بچه به منصه ظهور می رساند.

** رویای کودکان و نوجوانان با جنگ نابود می شود

ولادمیر یونیورفال افزود: کسانی که جنگ راه می اندازند رویاهای کودکان و نوجوانان را نابود می کنند، جنگجویان با نابودی برادر، خواهر، مادر و پدر کودکان قصد به دست آوردن نفت دارند.

وی با بیان این که شرایط فیلمسازی در ایران را نمیدانم ولی از جو سیاسی ایران با خبر هستم اظهار داشت: جنگ وحشتناک ترین اتفاقیست که می تواند بر روی بچه ها تاثیر بگذارد وقتی جنگ رخ می دهد بودن و بودگی از بین می رود و ساختن فیلم درباره جنگ می تواند از بین رفتن این بودن و بودگی را از بین ببرد.

فیلم فریاد سکوت به کارگردانی ولادمیر یونیورفال فیلمی برای کودکان و نوجوانان است که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اکران شد، این فیلم به سال ١٩٣٠ باز می گردد.

۹ سالن سینما، ۱۸۹ سانس اکران و ۲۳۱۲ صندلی در پردیس‌های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و سینما بهمن خوراسگان فیلم‌های جشنواره را نمایشمی‌دهند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ۲۸ مردادماه لغایت چهارم شهریور در این شهر برپاست.

٩٩١٣/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.