محمد رضا حاجی غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: در شهرستان ها به سینمای کودک توجه نمی شود و این موضوع نه تنها در حوزه سینما بلکه در حوزه اکران فیلم ها نیز بخوبی مشخص است.
این کارگردان با اشاره به اینکه سینمای کودک بخصوص در شهرستان ها نیازمند توجه ویژه مسئولان است، اظهار داشت: در شهرستان ها از نمایش فیلم های کودک خبری نیست و در آنها، بیشتر فیلم های اجتماعی و طنز اکران می شود که درست نیست.
وی اضافه کرد: تا کی می توانیم این سبد کالای فرهنگی را تنها به دو نوع فیلم اجتماعی و طنز اختصاص دهیم.
وی اظهار عقیده کرد که باید بخش عظیم اکران سینما را به فیلم کودکان اختصاص دهیم.
این کارگردان سینما تصریح کرد: با این حال، وضعیت سیمای کودک در دو سال اخیر بهتر شده و رونق خوبی پیدا کرده است و اگر فضا مدیریت شود اتفاقات خوبی هم خواهد افتاد و می توانیم به دورانی بازگردیم که فیلم های پرفروش سینمای کشور، فیلم های حوزه کودک بود.
حاجی غلامی با تاکید بر تاثیر فیلم های تربیتی و آموزشی در کودکان و نوجوان اظهار داشت: آگاهی باید در سینمای کودک و نوجوان ترویج یابد و برای کودکان و خانواده ها فرهنگ سازی شود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی غلامی، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران در بخش سینمای ایران را برای فیلم 'لکنت'، دیپلم افتخار یونیسف و جایزه شهید بهنام محمدی برای فیلم «جمعه گل» در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان را در کارنامه خود دارد.
وی در رشته تدوین سینما تحصیل کرده است و امروز علاوه بر فعالیت فیلم سازی در دانشکده فرهنگ و هنر یزد نیز تدریس می‌کند.
6027/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.