امیر هلاکویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برآوردها بیانگر آن است که ریشه بسیاری از معضلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، به دلیل عدم آگاهی و مطالعه افراد است.

وی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به نیاز جامعه طرح های متنوعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد و احداث کتابخانه در مناطق آسیب پذیر در دستور کار خود این نهاد قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد : این در حالی است که استان اصفهان از نظر تعداد کتابخانه با در نظر گیری افتتاح هفت باب کتابخانه عمومی در روزهای آتی، حائز رتبه اول در کشور است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان ادامه داد : با توجه به مطلوبیت سطح پراکندگی کتابخانه های عمومی در استان ، انتظار می رود که افزایش آگاهی مردم تا حد ممکن برآورده شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در تمام شهرهای استان و روستاهای با جمعیت مشخص، کتابخانه تاسیس شده است هر چند با چشم انداز همچنان فاصله ای وجود دارد ولی استقبال از کتاب و کتابخوانی مطلوب است و در سه سال اخیر هم افزایش یافته است.

هلاکویی، تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی استان را حدود ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین اعضای کتابخانه های عمومی استان اصفهان باتوجه به تمرکز برنامه ای و محتوایی در رده کودک و نوجوان هستند.

سرانه مطالعه در استان و کشور شایسته مردم با فرهنگ ایران نیست و اکنون این شاخص در این استان بین سه تا 18 دقیقه در روز است.

وی مجموع فضای مفید کتابخانه ای در استان اصفهان را ۱۳۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: هم اکنون به ازای هر یکصد نفر در استان پنج میلیون نفری اصفهان، ۲،۵ مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در چشم انداز ۱۴۰۴ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به ازای هر یکصد نفر، هشت مترمربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد. هم اکنون در استان ٣٠٠ باب کتابخانه های عمومی موجود است که از این تعداد ۱۸۰ کتابخانه نهادی و ۱۲۰ کتابخانه مشارکتی و توسط بخش خصوصی و دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اظهارات کارشناسان 60 درصد جمعیت زندانیان کشور را افراد مرتبط با پرونده موادمخدر تشکیل می دهند و 60 درصد از قتل ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم و 60 درصد طلاق ها و 62 درصد جرائم مانند سرقت هم به مصرف موادمخدر ارتباط دارد.

/۶۰۲۶/۶٩٩۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.