به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: شهرداری ها دست کم باید نیم درصد از اعتبارات خود را برای توسعه کتابخانه های عمومی تزریق کنند اما از شهرداری هایی که تمکن مالی بیشتری دارند انتظار می رود که کمک بیشتری به کتابخانه ها مبذول کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این باره پیگیری های لازم انجام می شود و اعضای دور جدید شورای شهر نخستین کاری که انجام می دهند، کنار گذاشتن سهم کتابخانه های عمومی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: شایسته نیست که برای دریافت سهم کتابخانه ها به قوه قهر متوسل شویم.

* تسریع در بهره برداری از کتابخانه گلستان شهر
ایرانی در بخش دیگر سخنان خود به پیگیری برای تکمیل و بهره برداری از کتابخانه گلستان شهر بجنورد تاکید کرد و گفت: راه و شهرسازی به بهره برداری از این کتابخانه سرعت دهد.
وی اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه ریشه در نابسامانی امور فرهنگی دارد و هر جا فرهنگ، توسعه یافته است میزان آسیب های اجتماعی نیز کاهش یافته و شمار زندانیان پایین آمده است به طوری که 90درصد از زندانیان ما کم سواد هستند.

* کتابداران خادمان گمنام
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، در بخش دیگر سخنان خود، کتابداران را خادمان گمنام عرصه فرهنگ عنوان و بر حمایت از آنان تاکید کرد.
وی گفت: در استان 35 باب کتابخانه به صورت تک نفره اداره می شود و تمام زحمات بر دوش یک نفر کتابدار است و امید می رود با برنامه ریزی بهتر، حمایت بیشتری از کتابداران شود.

* امسال پرداخت سهم کتابخانه های عمومی به جد پیگیری می شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: شهرداران باید به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها تمکین کنند و این یک الزام برای شهرداری ها است.
علی اصغر شاکری مطلق اظهار کرد: تلاش داریم تا در نیمه دوم امسال، پرداخت سهم کتابخانه های عمومی از شهرداری ها سامان یافته این سهم به موقع پرداخت شود.

* درخشش خراسان شمالی در جشنواره کتابخوانی رضوی
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در این استان 48 کتابخانه عمومی در شهرهای استان دایر است گفت: اکنون به لحاظ تامین تجهیزات کتابخانه ای مشکلی در استان وجود ندارد اما بنای برخی از کتابخانه ها نیاز به تعمیر و مرمت دارد.
علی محمدجهانی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و اظهار کرد: امسال و در هفتمین دوره از این مسابقات، 36 هزار و 336 نفر از مردم خراسان شمالی در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی افزود: پارسال و در ششمین دوره از این جشنواره 24 هزار نفر از مردم استان در این مسابقات شرکت کردند که استقبال مردم امسال 50 درصد بیشتر شده است.

*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.