عباس رضایی روز سه شنبه در بازدید از مرکز انتقال خون اصفهان به مناسبت نهم مرداد روز اهدای خون افزود: اهدای خون به فرهنگ عمومی در کشور و استان اصفهان تبدیل شده است بنابراین ضروری است تعداد مراکز انتقال خون توسعه یابد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود ۲ یا سه مرکز دیگر انتقال خون در اصفهان راه اندازی شود، اظهار داشت: توسعه این مراکز برای رفاه بیشتر مردم و تسهیل در رفت و آمد اهداکنندگان خون ضروری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اصفهان، نوع دوستی خود را در حوادث و موارد بسیاری مانند کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان اثبات کردند، تصریح کرد: این استان جایگاه بسیار خوبی در زمینه تعداد اهداکنندگان خون دارد.

رضایی درباره توسعه مراکز انتقال خون در شهرستان ها خاطرنشان کرد: تعامل بین فرمانداری ها، سازمان انتقال خون و خیران برای این کار نیاز است تا با استفاده از اعتبارهای دولتی موجود و همچنین کمک های مردمی این کار انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر نقش اهدای خون در سلامتی افراد، گفت: شاخص های مشخصی برای اهدای خون وجود دارد و به افرادی که دارای این شاخص ها هستند توصیه می شود تا برای ارتقای سلامتی خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در این بازدید گفت: استان در زمان حاضر دارای پایگاه ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.

مجید زینلی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه می کنند، افزود: اصفهان رتبه چهارم را در بین استان ها در این زمینه دارد و در زمان حاضر از نظر ذخیره خونی در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.

زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

نهم مرداد مقارن با سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳، روز ملی اهدای خون است .

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.