معراج کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال گذشته 31 هزار و 162نفر به مراکز اهدای خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد 25 هزار و 392 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهار داشت: در مدت یاد شده یکهزار و 488 از بانوان زنجانی خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس در سال گذشته 13 هزار و 925 نفراز اهدا کنندگان خون را افراد مستمر، 6 هزار و 265 نفر را افراد با سابقه و 2 هزار و 972 نفر را نیز بار اولی ها تشکیل می دهد.
کرمی اضافه کرد: در صورتی که اهدا کنندگان خون در طی سال 2 بار برای اهدا مراجعه کنند، نقش مهمی در افزایش شاخص اهدای مستمر خون داشته و علاوه بر آن در تحقق هدف گذاری ها بسیار تاثیر گذار خواهند بود.
این مسئول افزود: خون و فرآورده های خونی نیاز دائمی و همیشگی بوده و همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز بیماران به این ماده حیاتی ر ابیش از گذشته تامین می کند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان خاطرنشان کرد: پیش ازاین نیز اعلام شده بود، با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته پایگاه انتقال خون شهر زنجان در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت هشت تا 13:30 دقیقه بعدازظهر و پس از افطار نیز از ساعت 21:15دقیقه تا 45 دقیقه بامداد نسبت به پذیرش مراجعه کنندگان برای اهدای خون مبادرت می کند.
این مسئول اضافه کرد: شهروندان ابهری نیز می توانند در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت هشت تا 11 صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون این استان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح و شب به ویژه بعداز افطار آماده خون گیری از مراجعه کنندگان است و در شهرستان ابهر نیز در ساعت های اعلام شده نسبت به پذیرش مراجعه کنندگان اقدام می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.