رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: در خواست مردم ورود آب رودخانه به این منطقه است و طی مکاتبه ای که با وزیر نیرو داشتیم درخواست کردیم حق‌آبه برای این منطقه اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در گلپایگان، احمد فیاضی امروز ( یکشنبه ) در نشست خبری، اظهار کرد: از ابتدای کار این دور از شورا برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدتی از جمله راه اندازی شهرک صنعتی و توسعه گردشگری را در دستور کار داشتیم.

وی با بیان اینکه بازسازی قلعه وداغ 30 درصد پیشرفت داشته است، افزود: هزینه 15 میلیون تومانی قلعه وداغ در سال 96 توسط شهرداری پرداخت شد همچنین برای بازسازی برج ها نیز 30 میلیون تومان هزینه کرده ایم که عملیات آن توسط میراث در حال انجام بود، اما به دلیل عدم مشخص بودن استحکام و احتمال ریزش، کار متوقف شده است.

فیاضی ادامه داد: پیگیر حق آبه مردم شهر هستیم و جلسات زیادی در این جهت با نماینده فرمانداری و متخصصان آب داشتیم که انتقال آب از سد به چه صورتی انجام شود. در خواست مردم این است که آب رودخانه وارد این منطقه شود، همچین طی مکاتبه ای با وزیر نیرو، درخواست کردیم حق آبه ای برای این منطقه در نظر بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: پیگیر اخذ اسناد مالکیت زمین های مسکونی سطح شهر بودیم که تاکنون توانستیم برای 132 هکتار از زمین ها سند دریافت کنیم و برای 70 درصد آن هم تفکیک انجام دهیم.

فیاضی افزود: چند سال دنبال راه اندازی معادن گدار سرخ بودیم که اکنون 18 سینه کار آن به پیمانکار واگذار شده است. برای تعویض شناسنامه و کارت ملی نیز دو نیروی انسانی از ثبت احوال گلپایگان در شهرداری مستقر شد تا شهروندان برای تعویض مدارک خود مجبور نباشند به گلپایگان بروند.

وی افزود: حدود 80 درصد امور مربوط به طرح تفضیلی انجام شده است، اما در جلسه ای که روز گذشته در استان داشتیم برای تغییر کاربری ها در محور اصلی کمک نشد و متاسفانه یک سری از قسمت ها را تجاری اعلام نکردند، محور اصلی گلشهر محل درآمد است و شهر را زنده کرده است، تقاضا داشتیم که زمین های بَر خیابان تجاری محسوب شود، البته جلسه نیز به حد نصاب نرسید چرا که از جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در جلسه حضور نداشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر خرده مالکی زمین های کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات این شهر دانست و ادامه داد: برای استقرار شبانه روزی یک پزشک در این شهر پیگیری های زیادی را انجام داده ایم، حتی رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان هم اعلام کرد که اگر پزشکی حاضر شود شبانه روزی در درمانگاه باشد ماهانه به او ده میلیون تومان پرداخت می کنیم، اما متاسفانه هیچ پزشکی حاضر به انجام این کار نشد ضمن اینکه در قانون به شهر های زیر 20 هزار نفر جمعیت پزشک شبانه روزی تعلق نمی گیرد، البته طرح پزشک خانواده را در شهر داریم که تا ساعت 16 فعالیت می کنند.

فیاضی یادآورشد: برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر گلشهر هیچ مانعی وجود ندارد. در شورا نشست تخصصی با پلیس راهور داشتیم، اما مردم در جلسه حضور یافتند و انتقادات خود را بیان کردند. همچنین هر چند ماه یکبار اعلام عمومی می کنیم تا شهروندان وارد جلسات شورا شوند و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

حق گلشهر در ورزش، ادا نشده است

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: در گلشهر برخلاف شهر های دیگر ادارات و سازمان های متفاوتی وجود ندارد و تنها مکان مراجعه مردم شهرداری و شورا است. کمبودهایی که در این منطقه داریم زیاد است اما وجود بخشداری در گلشهر می تواند مشکل مردم را حل کند ضمن اینکه به دنبال تاسیس بخشداری می توان ادارات و سازمان هایی را وارد شهر کرد.

فیاضی ادامه داد: این روزها از آب و هوای خوب گلشهر صحبت می شود اما نه تنها شاهد افزایش جمعیت نیستیم بلکه با کاهش آن مواجه هستیم. اگرچه براساس قانون شهرهای زیر بیست هزار نفر نیازی به پزشک شبانه روزی ندارند اما به نظرم این قانون به نفع مردم نیست بنابراین نیاز به تغییر قانون داریم. قانون باید آسایش مردم را به دنبال داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر گلشهر گفت: با وجود اینکه برای 132 هکتار از زمین های مسکونی سند اخذ کردیم، اما همچنان مناطق مسکونی در شهر وجود دارد که جز اراضی ملی است. یکی دیگر از خواسته های ما این است که از خروج سر ریز آب سد از شهرستان گلپایگان تا حد امکان جلوگیری شود چرا که این آب سالم است، اما اگر از شهرستان خارج شود به شوره زار می رسد و شور و غیر قابل استفاده می شود.

فیاضی خواستار احداث سدی در قسمت شمالی سد تیکن شد و افزود: زیر سازی چمن مصنوعی انجام شده است، اما مشخص نیست چه زمانی کار به پایان برسد، بهتر است تا قبل از از بین رفتن زیرسازی موجود، چمن مصنوعی نصب شود.

وی اضافه کرد: در آماری که اداره ورزش و جوانان برای استان ارسال می کند در سطح شهرستان این اداره خوب عمل کرده، اما برای گلشهر عملکرد خوبی نداشته است. مدعی هستیم که اداره ورزش و جوانان حق گلشهر را ادا نکرده است در حالی که تیم های ورزشی این شهر با کمترین امکانات بهترین عملکرد را دارند.

نایب رئیس شورای شهر گلشهر با اعلام امادگی برای برگزاری جشنواره رب، یادآورشد: چندین جشنواره در سطح شهر برگزار کردیم، اما فعالیت، حضور و حمایت های مردم آنطور که انتظار داشته ایم، نبوده است، همچنین از شهروندان برای حضور در جلسات شورا دعوت می کنیم اما حضور پیدا نمی کنند.

کد خبرنگار:13083


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.