سیدابوالفضل قاسمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر 57 دکه در مناطق مختلف شهر ورامین با کاربری های متنوع مشغول به کارهستند که بسیاری از این دکه ها بدون توجه به مجوز فعالیت از صنف مربوطه اداره می شود.
وی افزود: مجوز نصب و فعالیت دکه ها از سوی شهرداری صادر می شود ولی پروانه کار در هر صنف از جمله فروش خواروبار و مطبوعات از سوی اتحادیه های صنفی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.
وی بیان داشت: در دستورالعمل ارسال شده از سوی شورای اسلامی شهر ورامین در خصوص ساماندهی دکه های شهر مقرر گردیده تا یک گروه کارشناسی با حضور در مناطق مختلف شهر نسبت به بررسی وضعیت دکه ها، مکان نمایی و نیازسنجی لازم انجام شود تا در صورت نیاز یک دکه حذف و یا در آن محله یک دکه جدید مستقر شود.
قاسمی تصریح کرد: برخی از دکه ها مجوز فعالیت در حوزه مطبوعات دارند ولی نسبت به فروش خواروبار و یا حتی دخانیات نیز اقدام می کنند که در اجرای طرح ساماندهی، با این قبیل فعالیت ها نیز برخورد می شود.
وی گفت :دکه هایی که در مجاورت مدارس مستقرمی باشند، موظفند تا شیوه نامه هایی که در عرصه محصولات از جمله ممنوع بودن فروش دخانیات ارائه شده را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، بسیاری از دکه های موجود در ورامین در اصل واحدهای خواروبارفروشی هستند که به غیر از مطبوعات، هر نوع وسیله ای را عرضه می کنند.
برخی از این دکه ها بدون توجه به دستورالعمل های اصناف، به صورت شبانه روزی مشغول به کار می باشند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.