افسانه میرزاییان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون در شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، شهرضا، لنجان، کاشان، آران و بیدگل، گلپایگان، فریدونشهر، تیران و کرون، سمیرم، بهارستان و اردستان، مراکز اورژانس اجتماعی دایر است.
وی اظهارداشت: این مراکز تاثیر بسیار زیادی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خشونت های خانگی، کودک آزاری، همسرآزاری دارد.
کارشناس مسوول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اصفهان ادامه داد : ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از غفلت و ناآگاهی است و مداخلات این مراکز باعث افزایش سطح آگاهی افراد جامعه می شود و در واقع کار مراکز اورژانس اجتماعی بیشتر مداخله، مدیریت بحران و تلاش برای حل مشکل آسیب دیدگان است.
وی با اشاره به امکان تماس آسیب دیدگان با خط 123 اورژانس اجتماعی تصریح کرد: علاوه بر مراکز ثابت هم اکنون تیم های سیار مراکز اورژانس اجتماعی در قالب 16 دستگاه خودروی ون به همراه مددکار و روانشناس در صورت تماس افراد با خط اورژانس و نیاز به مداخله در محل حاضر می شوند و اقدامات حمایتی و کنترلی را انجام می دهند.
میرزاییان افزود: علاوه بر این مراکز در 2 منطقه حاشیه نشین اصفهان، پایگاه خدمات اجتماعی بمنظور توانمند سازی ساکنان آن محله ها دایر و نقش اصلی این پایگاه ها کاهش تصدی گری دولت، استفاده از ظرفیت های بومی و توان مردم است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال در منطقه جوی آباد از توابع خمینی شهر نیز پایگاه خدمات اجتماعی برای مداخله، مدیریت و کنترل بحران و آسیب ها راه اندازی می شود.
کارشناس مسوول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی اصفهان افزود: افرادی که بصورت خودمعرف و یا از طریق به اورژآنس و پایگاه های خدمات اجتماعی به این مراکز انتقال داده می شوند برحسب نوع آسیب ، جنسیت و سن به مراکز زیر پوشش دفتر آسیب دیدگان اجتماعی شامل خانه سلامت، مرکز خدممات سرپایی ندای مهر، مرکز نگهدای کودکان خیابانی (سرمد) ارجاع داده می شوند.
به گزارش ایرنا، مردم می توانند خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی را با کارشناسان سامانه 123 در میان بگذارند.
هم اکنون افزون بر 350 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.