علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز خانه امن به منظور حمایت و توانمندسازی زنان و دختران تحت خشونت خانگی تاسیس شده و پذیرش زنان خشونت دیده خانگی به همراه فرزندان به استثنای پسران بالای 12 سال نیازمند دریافت خدمات، اعم از سرپایی یا اقامتی را بر عهده دارد.
وی، خدمات حقوقی، بهداشتی درمانی، روان شناسی و مددکاری را از جمله خدمات مرکز خانه امن عنوان کرد و افزود: همچنین 39 نفر نیز در مراکز ندای مهر که حمایت از دختران در معرض آسیب بالای 12 سال را بر عهده دارد مورد پذیرش قرار گرفتند.
وارثی با بیان اینکه ندای مهر در شهریورماه سال جاری تاسیس شده است، ادامه داد: ندای مهر مراکزی هستند که دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده های آنها، شناسایی و جذب دختران ، انجام مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی را به منظور ارتقای سطح زندگی و امنیت محیط زندگی آنها انجام می دهند.
وی همچنین مرکز بازپروری دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی و مرکز خانه سلامت دختران را نیز از دیگر مراکز دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فعالیت های این دفتر حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی(TS) است که با هدف ارتقای کیفیت زندگی و ارایه آموزش های لازم پیرامون اختلال هویت جنسی به مبتلایان، خانواده های آنان و جامعه از طریق ارایه حمایت های اجتماعی و روانشناختی صورت می گیرد.
وی افزود: اگر به دلایل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عده ای از افراد جامعه از جمله زنان، دختران و کودکان از حضور در صحنه اجتماع، تعلیم و تربیت و فعالیت های اقتصادی و غیره منع شوند، طبعا فرصتی برای آسیب پذیری بیشتر آنان فراهم خواهد شد از این رو دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به منظور نگهداری و حمایت از اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، حمایت های اجتماعی را تا زمان استقلال و خودکفایی فردی و اجتماعی آنان، ارایه می کند.
مدیرکل بهزیستی قزوین مراکز جامع مراقبت از خانواده( سامانه تصمیم) و همچنین مرکز کودکان کار و خیابانی را نیز از دیگر خدمات این دفتر بهزیستی عنوان کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.