به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی، ایجاد تضاد ارزشی را از جمله واقعیت های جامعه کنونی دانست و اظهار داشت: اگر این واقعیت که جامعه دچار تضاد ارزشی است، به درستی پذیرفته نشود، به طور قطع برنامه های این شورا نمی تواند اثر گذار باشد.
وی با تاکید برمطالعات دقیق اجتماعی شرایط جامعه گفت:باید جامعه را براساس واقعیت های آن بررسی و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
استاندار قم با تاکید بر تولید محتوا در حوزه فرهنگی گفت: تولید محتوا امری تخصصی است که باید هر دستگاه متناسب با شان وظایف ذاتی خود و با استفاده از کارشناسان اقدام کند.
سرمست، با بیان اینکه مخاطب شناسی و ضریب نفوذ رسانه در ترسیم سیاستگذاری رسانه ای موضوعی غیرقابل انکار است افزود: هر برنامه ای که نتواند جذب مخاطب کند ،تاثیر گذار نیست ، به همین دلیل باید به دنبال تولید محتوای جذاب به منظور جذب مخاطبان بود.
وی با تاکید بر اینکه اگر تولید محتوا نکنیم دیگران موفق به جذب مخاطبان ما می شوند اظهار داشت: در زمینه تولید محتوای فاخر و جذاب با استفاده از ظرفیت های هنری باید از صاحبان فن و هنر استان نهایت استفاده را کرد.
وی گفت: باید از ظرفیت های حوزوی و دانشگاهی استان در راستای تولید محتوای فاخر و تولید آثار اثرگذار استفاده شود و در این زمینه بازنگری در شیوه های تبلیغی ضروری است.
سرمست، با بیان اینکه اگر شیوه های تبلیغی دستگاه های فرهنگی موثر بود، شاهد آسیب های اجتماعی کنونی نبودیم گفت: باید هر دستگاهی اقدام به ارزیابی عملکرد خود نموده و با خودانتقادی، نسبت به برنامه ریزی مجدد برای سال آینده اقدام کند.
وی خوداظهاری و خودانتقادی دستگاه های مختلف در سال 97 را ضروری دانست و گفت: باید دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی، نسبت به ارزیابی عملکرد خود در سالجاری اقدام و نقاط قوت و ضعف خود را استخراج کنند.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش نشاط اجتماعی گفت: باید برای همه قشرهای جامعه برنامه تولید کرد و در این راستا تفاوت سطوح و دریافت های قشرهای مختلف را در تولید محتوا مورد تاکید و توجه قرار داد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.