منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش راهداران و پشتیبانی پنج دستگاه ماشین آلات راهداری و 72 ساعت کار مداوم و برفروبی به میزان 17 هزار مترمکعب محور روستاهای مسدود شده فریدونشهر باز شد.
وی اظهارداشت: بر این اساس ساکنان روستاهای کاهگانک سفلی و علیا، وزوه، دورک پشتگان و کلوسه پشتکوه می توانند تردد ایمن و روان داشته باشند.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری و شهرستان بوئین میاندشت با حدود 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه های زاگرس مرکزی قرار دارد.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان به بررسی خسارت به چند باب واحد مسکونی در روستاهای خرمنان شهرستان تیران و کرون به علت بالازدگی آب های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: مقرر شد با احداث زهکشی فنی در بالادست روستا، شرایط نفوذ آب کنترل و بازسازی منازل مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد جبران شود.
وی با اشاره به ادامه کمک های مردم استان به استان های سیل زده تصریح کرد : 12 کامیون هدایای مردم اصفهان به ارزش 40 میلیارد ریال شامل 6 تن برنج، یکهزار و 100 تخته پتو، 50 تخته فرش، 500 بسته آب معدنی، 6 عدد یخچال، 10 عدد اجاق گاز، 60 عدد چادر، 500 متر موکت، 300 عدد سبد غذایی برای ایتام و یک کانکس بزرگ به استان خوزستان ارسال شد.
مدیرکل مدیریت بحران اصفهان ادامه داد : همچنین 2 تریلر هدایای کارکنان شرکت توزیع برق اصفهان برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان در قالب 500 بسته حاوی 27 قلم مایحتاج خانواده شامل لوازم بهداشتی، مواد غذایی کنسرو، حبوبات، تن ماهی و روغن به اهواز ارسال شد.
شیشه فروش افزود: 700 بسته مشابه اقلام فوق به ارزش پنج میلیارد ریال، هفته آینده به استان لرستان ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، سیلاب مهیب و طغیان رودخانه ها در یک ماه اخیر سبب بروز مشکلات عدیده در بسیاری از استان ها از جمله گلستان، فارس، خوزستان و لرستان شده است.
در همین ارتباط بازسازی مناطق سیلزده لرستان توسط پنج استان معین اصفهان، اردبیل، قزوین، همدان و مرکزی انجام می شود.
35 هزار واحدمسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی انها با حضور استان های معین انجام خواهد شد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.