به گزارش ایرنا، محمد خاقانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش برای نخستین بار در جهان با حضور بیش از200 نفر از پژوهشگران و تحلیلگران زبان سراسر جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی این دانشگاه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این همایش برای بهینه سازی روش های آموزشی، بهینه سازی رویکردها و بررسی و سبب شناسی زبان و ادبیات عربی از سال80 تاکنون هفت دوره در دانشگاه های مختلف و بصورت ملی برگزار شده است.
مدیر گروه عربی دانشگاه اصفهان با بیان این که برنامه ریزی برای برگزاری این همایش از یک سال و نیم پیش آغاز شد، اضافه کرد: ابتدا قرار بر این بود که این همایش بصورت منطقه ای و فقط با حضور کشورهای همسایه آسیایی برگزار و در صورت موفقیت آن در آینده بصورت بین المللی و با حضور مدیرانی از قاره های دیگر جهان برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت ما برای برگزاری این همایش بعد از موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با ثبت در پایگاه استنادی جهان اسلام بعنوان بزرگترین وبگاه استنادی جهان اسلام و تنها پایگاه معتبر سازمان همکاری های اسلامی(ISC) که مقر آن در ایران و شهر شیراز قرار دارد، شروع شد.
خاقانی اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فعال است.
وی با اشاره به اینکه حدود یکصد مهمان خارجی و یکصد استاد داخلی در همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: حضور مهمان هایی از کشورهای فرانسه، سوئد، اسپانیا، مصر، ترکیه، الجزایر، نیجریه، چین، عمان و قطر در این همایش قطعی شده است.
خاقانی گفت: کشورهایی نظیر مالزی، اندونزی، کره جنوبی، چین، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، و آمریکا تجارب بسیاری در حوزه آموزش زبان و ادبیات عربی دارند.
دبیر همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان افزود: بیش از500 نفر از اساتید و متخصصان برجسته زبان عربی جهان، اطلاعات و مطالب این همایش را رصد و پیگیری می کنند و علاقمند به مشارکت در آن هستند اما عوامل مختلفی مانع از حضور آنها در ایران است.
وی گفت: پرداخت هزینه ها، مسائل سیاسی و امنیتی و مشکل سوئیفت موجب حضور نیافتن همه افراد علاقمند به همایش شده است .
خاقانی بااشاره به انگیزه برگزاری این همایش در ایران و اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان از نظر وزارت علوم جزو پنج دانشگاه بین المللی کشور است و زبان و ادبیات عربی در کشور ما پیشینه بسیار غنی و افتخارآمیزی دارد.
وی با بیان این که رئیس دانشگاه اصفهان و شهردار این شهر از سخنرانان مراسم افتتاحیه همایش هستند، خاطرنشان کرد: مهمان و سخنران ویژه این همایش دکتر عمار سلامی(رئیس دانشگاه اسلامی نجف) است.
به گفته وی، بیش از150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که90 مقاله پذیرفته شده که بیشتر آنها بصورت کنفرانس و چکیده و سی دی همایش هم به مهمان ها ارائه می شود.
دبیر همایش بین المللی گروه های عربی جهان با بیان این که بیش از70 گروه عربی در دانشگاه های دولتی و آزاد فعالند، تصریح کرد: این همایش در مدت سه روز از صبح سه شنبه سوم اردیبهشت همزمان با روز ملی اصفهان و روز بزرگداشت شیخ بهایی تا عصر پنجشنبه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: ملاقات و عقد قرارداد همکاری مدیران گروه های عربی دانشگاه های جهان با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه اصفهان از دیگر برنامه های جنبی در این همایش است.
خاقانی گفت: خبرنگارانی از کشور عراق نیز برای پوشش خبری و انعکاس این همایش در 150 کانال خبری مجازی و رسانه های عراق و کشورهای عربی نیز در این همایش حضور خواهند داشت.
6027/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.