'عباس زراعت' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک که از سوی دانشگاه دولتی اندونزی صورت می گیرد، با کسب پنج هزار و 619 امتیاز در رتبه دوم کشور و رتبه 109 جهان در سال جاری میلادی قرار گرفت.
وی افزود: رتبه بندی جهانی دانشگاهی گرین متریک با هدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه های کشورهای مختلف راه اندازی شده و از 6 شاخص کلیدی (محیط زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل، آموزش) برای ارزیابی استفاده می کند.
رئیس دانشگاه کاشان بیان کرد: گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط های دانشگاهی فراهم کرده و سالانه بیش از 10 هزار موسسه توسط این نظام رتبه بندی ارزیابی می شوند و فهرست 500 موسسه برتر انتشار می یابد.
او در ادامه انجام طرح پژوهشی رصدگاه اکو کرکس، تمهید مقدمات ایجاد آزمایشگاه باستان شناسی مشترک، انجام طرح پایش شهاب سنگ ها، تدوین نقشه راه نجوم ایران، تدوین سند کلان داده کشور و تشکیل مدرسه علوم و اکتشافات فضایی را از جمله فعالیت های این دانشگاه با همکاری موسسه ها و دانشمندان داخلی و خارجی عنوان کرد.
دانشگاه کاشان پیش تر رتبه هشتم در نظام بین المللی سایماگو در سال 2016 و رتبه دهم در نظام بین المللی آی. اس. سی. (ISC) را کسب کرده بود.
این موسسه آموزشی بر اساس نظام سطح بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در میان دانشگاه های سطح 2 کشور جای دارد.
هم اکنون نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 154 رشته و گرایش در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان تحصیل می کنند.
شهرستان کاشان با نزدیک به 365 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.