به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی پنجشنبه شب در یادواره شهید حاج محمدابراهیم همت در ورزشگاه جهانمردی شهرضا افزود: شهرستان شهرضا به اسم سردار قهرمان شناخته می شود و باید تمام ویزگی های این سردار در شهر نمایان باشد.
وی شهید همت را یک الگوی در ولایت مداری و شهید راه ولایت معرفی کرد و اظهارداشت : این شهید بزرگوار همه جانبه مطیع امر رهبر و ولی فقیه زمان خود بود و در راه عشق به ولایت جان خود را فدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: شجاعت شهید همت در میدان نبرد و ساماندهی عملیات کردستان یادآور درس مقاومت و پایداری به مسئولان و نسل جوان امروزی در مقابل دشمن است.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که مقاومت و مقابله با دشمن در تمام وصیت نامه های شهیدان عنوان شد، گفت : باید به کسانی که مذاکره و سازش با دشمن را حلال مشکلات می دانند گفت که تیر تحلیل سازش با دشمن به خطا رفته و نتیجه مناسبی نداشته است.
سردار نقدی در ادامه ساده زیستی و تواضع و اخلاص شهید همت را از ویژگی های شاخص این شهید برشمرد و افزود: شخصیت و زندگینامه شهید همت در تاریخ ثبت شده و خاطرات او بیان کننده شخصیت متواضع این شهید والا مقام است.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد : ما در اوایل انقلاب با هیچ شروع کردیم در دوران جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل دشمنی که در هر لحظه به دنبال ضربه زدن با کوله باری از نقشه و توطئه بود ایستادگی کردیم و پیروز میدان شدیم.
سردار نقدی اضافه کرد : در آن زمان از 20 کشور دنیا فقط سوریه کمک کننده ایران بود و ایران در آن زمان درس بزرگ استقلال و تلاش برای رسیدن به خودکفایی را آموخت.
وی سقوط اقتصادی آمریکا را نزدیک دانست و افزود : آمارها نشان دهنده این است که آمریکا 40 میلیون گرسنه دارد در حالی که ایران صادر کننده مواد غذایی به کشورهای دیگر است.
سردار نقدی داشتن انرژی و سوخت ، داشتن مواد اولیه صنعت ، نیروی انسانی ، دانش و فناوری ، نقدینگی و توکل و امید به خداوند و قطع امید از چشم دوختن به دست بیگانگان را مولفه های اقتصاد درجه یک و پیشر دانست و گفت: امروز برای رسیدن به اقتصاد ممتاز به این مولفه ها نیاز داریم که مورد آخر نیاز به ترمیم دارد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران تصریح کرد: با تقویت ایمان و اتحاد می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و مانند دیگر فعالیت های انقلاب، این افتخار را به همت مردم غیور ، جوانان متعهد و با ایمان در تاریخ رقم خواهیم زد.
در این مراسم ازشناسنامه و تمبر شهید همت در شهرضا رونمایی شد.
محمد ابراهیم همت از فرماندهان و رزمندگان جنگ تحمیلی محسوب می شود که رشادت ها و دلاورمردی های او در مبارزه با دشمنان این مرزوبوم در کردستان و متجاوزان رژیم بعث عراق در تاریخ دفاع مقدس ماندگار است، سردار دلیر خیبر که در جزیره مجنون حماسه هایی جاوید آفرید.
محمد ابراهیم همت در 12 فروردین 1334 هجری خورشیدی در شهرضا دیده به جهان گشود و در خانواده ای متدین رشد و پرورش یافت.
شهید همت و همرزمانش محاصره جاده شلمچه و خرمشهر را در عملیات بیت المقدس شکستند و به دلیل شایستگی هایش به عنوان فرمانده تیپ محمد رسول الله(ص) برگزیده شد و در عملیات رمضان در شرق بصره، عملیات مسلم بن عقیل و محرم به عنوان فرمانده قرارگاه ظفر حضور داشت.
در «والفجر مقدماتی» مسوولیت سپاه 11 قدر را که شامل«لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول‌الله (ص)، ‌لشکر ۳۱ عاشورا، لشکر پنجم نصر و تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع)» بود، بر عهده گرفت و سرانجام در عملیات خیبر در جزیره مجنون، در 17 اسفند 1362، دعوت حق را لبیک گفت و به مقام شهادت رسید.
استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6026//7144
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.