به گزارش ایرنا ، محمد علی طالبی، عصر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی جوشش سرمایه اجتماعی در کشور بود افزود : با نگاه به دوران انقلاب اسلامی و مقطع پیروزی آن می توان شکل گیری سرمایه اجتماعی را در کل کشور به یکباره دید و گرچه این جوشش به یکباره به وجود آمد اما سالهای سال در اوج قرار داشت.
وی تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی عبور دهنده ما از بحران های دوره ابتدایی انقلاب و بهترین یاری گر ما در دوران پر فروغ دفاع مقدس بود ، همچنین باعث افزایش مقاومت و تحمل ما در برابر توطئه های ظالمانه دشمنان شد که می خواستند ما را از ادامه مسیر بازدارند.
استاندار یزد گفت : در دور جدید تحریم ها ، دشمن سرمایه اجتماعی کشور را با اعمال فشارهای اقتصادی و خدشه دار کردن اعتماد عمومی جامعه با به کار بردن انواع دسیسه ها در حوزه های مختلف مورد هدف قرارداده است.
طالبی افزود : در حالی دشمن می خواهد با بی پشتوانه کردن ما به هدف خود برسد وظیفه ما افزایش امید نسبت به آینده است و اگر در مسیری گام برداریم که عمل و حرف ما موجب ناامیدی مردم شود در زمینی که دشمن فراهم کرده در جهت اهداف وی فعالیت کرده ایم.
وی درادامه توصیه به حفظ قوام و انسجام جامعه کرد که می تواند با خدمت صادقانه و پاسخگویی درست به مردم عملی شود.
استاندار یزد همچنین برطرف کردن موانع بر سر راه اشتغال ، فعالیت ها و سرمایه گزاری ها بدون هیچ گونه محدودیت را روش کاری خود بر شمرد.
امام جمعه موقت میبد نیز گفت : شهر میبد شهر عابدان و فرهیختگان و شهر آیت الله حائری میبدی است ، شهری است که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.
حجه الاسلام محمد اعرافی تصریح کرد: انقلاب به راحتی به دست نیامده است ، با رشادت های مردمی به دست آمده ، کارکرد و عمل انقلاب نیز مردمی است.
فرماندار میبد نیز گفت : شهر میبد شاخص های خوب بسیاری دارد و مهمترین آن اعتماد مردم به انقلاب است ، کمک های خیر خواهانه مردمی نشان دهنده این اعتماد است و به ثمر نشستن بسیاری از تلاش ها و فعالیت ها در سایه همراهی و همکاری دولتمردان نتیجه این اعتماد مردمی است.
حسین فلاح افزود: با وجود اینکه میبد یک شهر صنعتی است اما متاسفانه نظام اداری و ساختاری شهرستان با صنعتگر همراه نیست.
وی درادامه خواستارانجام اقداماتی با هدف تسهیل کارصنعتگران با عنایت به وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی شد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیزگفت : با وجود دست آوردها در زمینه های مختلف علمی ، تحقیقاتی ، بهداشت ، درمان و... که بسیار زیاد هم است ، اما نارضایتی مردم نیز دیده می شود.
دکتر کمال دهقانی افزود: این نارضایتی ها نشان از وجود مشکل و ایراداتی در نظام ساختاری و اداری ما دارد که جایی که باید مشکل مردم حل نشده است.
وی تصریح کرد: لازم است به همکاری مردم و حضور آنها برای مشارکت توجه شود ، همچنین ضروری است به تخصیص بودجه های عمرانی با توجه به ظرفیت ها و مشارکت هایی که وجود دارد عنایت شود.
وی طرح تفصیلی شهرستان را نیز ازجمله مواردی برشمرد که باید در سایه توجه و هماهنگی امور توسط استانداری رفع مشکل تصویب آن مورد توجه قرارگیرد.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.