محسن احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار 10 سردیس به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های بزرگ مردانی است که برای حفظ این آب و خاک از جان مایه گذاشتند، بنابراین نام و یادشان باید زنده نگه داشته شود .
وی تصریح کرد: بسیاری از سرداران و فرماندهان تأثیرگذار دفاع مقدس را فرزندان خانواده های شاهرودی تشکیل داده و از جمله آن ها می توان به شهیدان بسطامی و غنیمت پور اشاره کرد.
شهردار شاهرود همچنین با یادآوری همکاری هنرمندان این شهر برای اجرای طرح های فضاسازی در سطح شهر، ابراز داشت: برپایی نخستین نگارخانه محیطی در بوستان آبشار، فراخوان ملی طراحی میدان های شاهرود و همکاری هنرمندان شاهرودی در آماده سازی فضای شهر برای نوروز از جمله این اقدامات بود.
احمدی با بیان اینکه نخستین اثر پویانمایی شهرداری شاهرود در چند قسمت ساخته شده، اضافه کرد: نخستین اثر موسیقایی شهرداری نیز با صدای یکی از هنرمندان شاهرودی منتشر شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود در دوران دفاع مقدس بیش از یکهزار و 100 شهید تقدیم انقلاب کرده و از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت در رتبه های بالای کشوری قرار دارد.
شهر شاهرود با 160 هزار نفر جمعیت و سه هزار و 500 هکتار مساحت در حاشیه شمالی دشت کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز با ارتفاعی معادل 1380 متر از سطح دریا در شمال شرقی استان سمنان واقع شده است .
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.