به گزارش ایرنا، حسین غفرانی کجانی روز شنبه در بازدید از اداره ثبت احوال سمیرم افزود : پراکندگی روستایی و عشایری شهرستانهایی مانند سمیرم زیاد است و از همین رو طرح ده گردشی را برای این مناطق اجرا کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام بخشی از عشایر حاشیه روستاها نیز از طریق اجرای همین طرح ده گردشی(روستاگردشی) انجام شده اما ثبت نام تعداد باقی مانده نیز به محض ورود به ییلاق در فصل بهار آغاز خواهد شد.
به گفته وی یکهزار نفر از عشایر بخش جرقویه در شرق اصفهان قبل از فصل کوچ ثبت نام شدند و تعداد زیادی از آنها نیز کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد : ثبت وقایع حیاتی از جمله تولد و ازدواج در سمیرم با وجود پراکندگی عشایری و روستایی در چند سال اخیر 100 درصدی بوده است.
غفرانی صدور 77 درصدی کارت ملی هوشمند در استان را یادآور شد و گفت: برای شهرستان سمیرم این عدد 75 درصد تا زمان حاضر ثبت شده که عدد 35 هزار و 602 کارت هوشمند ملی در سه سال اخیر را نشان می دهد.
وی بیان کرد : امروز شاهد هستیم پایگاه اطلاعات جمعیتی شکل گرفته و 190 دستگاه و نهاد به این پایگاه آماری و روزآمد متصل هستند.
به گفته غفرانی با تکمیل صدور کارت ملی هوشمند در آینده نزدیک به استقبال دولت الکترونیک می رویم.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان درباره درخواست مردم بخش ها و روستاهای دور از مرکز شهرستان برای اختصاص نمایندگی به آنها اظهارداشت: اگر مسوولان محلی، اعضای شوراها و شهرداری ها، امکانات اولیه را در اختیار ما قرار دهند ثبت احوال نیز برای ایجاد نمایندگی همراهی و همکاری خواهد کرد.
وی یادآور شد: 30 واحد اداری به همراه ستاد مرکزی و نمایندگی های ثبت احوال در سراسر استان اصفهان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
رییس اداره ثبت احوال سمیرم گفت: 2 هزار و 600 شناسانه جدید از سال 1390 تا زمان حاضر در سمیرم صادر شده است.
محمد رضایی اضافه کرد: 37 هزار کارت ملی جدید نیز در سه سال گذشته تا به امروز در سمیرم صادر شده و طرح ده گردشی با امکانات سیار در روستاها ادامه دارد.
وی همچنین آماری از تعداد ازدواج و طلاق های ثبت شده این شهرستان ارائه داد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال 280 مورد ازدواج و 24 مورد طلاق در سمیرم ثبت شد.
به گفته رضایی این آمار در مدت مشابه سال سال گذشته 350 ازدواج و 30 واقعه طلاق بود.
احداث ساختمان جدید یا مقاوم سازی ساختمان قدیمی ثبت احوال سمیرم، اتصال به شبکه فیبر نوروی با همکاری و همراهی اداره مخابرات و تامین خودروی اداری از جمله درخواست های مجموعه ثبت احوال سمیرم از مدیر کل این مجموعه بود.
شهرستان سمیرم دارای 79 هزار جمعیت ثابت و حدود 30 هزار جمعیت عشایری در فصل ییلاق در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.