به گزارش ایرنا محمد حسن محمدزاده روز چهارشنبه در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی درمیان افزود: در این مدت 31 هزار و 208 نفر در این شهرستان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند که تاکنون کارت 29 هزار و 259 نفر صادر و تحویل شده است.
وی ادامه داد: همچنین در هشت ماه ابتدای امسال نیز چهار هزار و 993 نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کردند و پنج هزار و 993 کارت تحویل متقاضیان شده است.
محمدزاده از همه افراد واجد شرایط شهرستان خواست با مراجعه به اداره ثبت احوال و پست شهرستان و دفتر پیشخوان قهستان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
وی بیان کرد: در این مدت 698 واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد 367 نوزاد پسر و 331 نوزاد دختر بوده اند، ولادت نوزادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.4 درصد کاهش دارد.
مدیر ثبت و احوال درمیان افزود: نسبت جنسی ولادت در این مدت، عدد 111 را نشان می دهد به این معنی که به ازای هر 100 نوزاد دختر متولد شده 111 نوزاد پسر به دنیا آمده است.
وی ادامه داد: همچنین 100 درصد وقایع ولادت درمیان در مهلت قانونی 15 روز پس از ولادت به ثبت رسیده است.
محمدزاده گفت: امسال اسامی محمد، امیرحسین و مصطفی و فاطمه، فاطمه زهرا و هلما بیشترین فراوانی را در بین نامگذاری نوزادان درمیانی داشته اند.
وی عنوان کرد: در هشت ماه ابتدای امسال 200 نفر در سطح شهرستان فوت کردند که از این تعداد 103 نفر مرد و 97 نفر زن بوده اند و 99.5 درصد وفات ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
محمدزاده با بیان اینکه در این مدت 294 واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 122 واقعه در نقاط شهری و 172 واقعه در نقاط روستایی بوده است.
وی اضافه کرد: در این مدت 32 واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسید، به ازای هر 100 واقعه ازدواج، 11 واقعه طلاق ثبت شده است.
وی عنوان کرد: از سال 1390 تاکنون 18 هزار و 395 فقره شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای یک سال در شهرستان صادر شده که از این تعداد یکهزار و 340 جلد در سال جاری بوده است.
فرماندار درمیان هم در این نشست گفت: با توجه به کاربردی شدن کارت هوشمند ملی، واجدان شرایط شهرستان نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند چرا که در آینده نزدیک ارائه خدمات مختلف دولتی و خصوصی فقط از طریق کارت ‌های هوشمند ملی امکان پذیر خواهد بود.
محمد بشیری زاده افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی و همه مولفه های اثرگذار پنچ گانه تولد، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت از ارکان مهم برنامه ریزی برای توسعه هر جامعه ای است.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.