به گزارش ایرنا، اکبر حاج محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 63 هزار و 555 رفسنجانی برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان بیش از 69 درصد ساکنان این شهرستان این کارت را دریافت کرده اند افزود: با توجه به اینکه از سال آینده به بعد تمام خدمات از طریق کارت ملی هوشمند به افراد ارائه می‌ شود بنابراین لازم است همه افراد کارت ملی هوشمند را دریافت کنند.
وی ادامه داد: در شهرستان رفسنجان 2 دفتر پیشخوان خدمات کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه واقع در میدان شهدا (پست آبان) و نیز دفتر پیشخوان خیابان عدالت فعال است.
وی تصریح کرد: در کشکوئیه و سرچشمه نیز دفاتر پیشخوان ارائه خدمات هویتی راه‌ اندازی شده است.
حاج‌ محمدی گفت: افرادی که هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌ اند می ‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا با مراجعه به سایت www.ncr.ir نسبت به تقاضای کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
وی در مورد صدور شناسنامه مکانیزه نیز بیان کرد: 14 هزار و 747 شناسنامه مکانیزه از ابتدای امسال تاکنون و 828 مورد شناسنامه المثنی برای شهروندان رفسنجانی صادر شد.
حاج محمدی با اشاره به وقوع سه هزار و 722 مورد ولادت در این شهرستان خاطرنشان کرد: طی سال جاری 99.7 درصد ولادت در رفسنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد.
وی افزود: همچنین در سال جاری یکهزار و 602 مورد ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج و بیش از 300 مورد طلاق امسال ثبت شده است.
وی بیشترین اسامی انتخابی در این شهرستان را فاطمه، فاطمه الزهرا و محمد عنوان کرد و گفت: در سال 1297 اولین شناسنامه در ایران به نام فاطمه ایرانی در تهران صادر شد و از 30 دی ماه 1297 آغاز کار ثبت احوال در زمینه صدور شناسنامه، کارت ملی، ثبت وقایع حیاتی و طلاق و غیره آغاز شد.
رئیس اداره ثبت احوال رفسنجان افزود: والدین در ثبت ولادت فرزندانشان مهلت قانونی 15 روز بعد تولد را رعایت کنند در غیر این صورت فرزندشان تا یکسال بدون شناسنامه است.
رفسنجان بیش از 311 هزار نفر جمعیت دارد و در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.