عیسی مراقلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهلت قانونی ثبت ولادت از تاریخ تولد تا 15 روز و ثبت فوت 10 روز است.
وی بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند به عنوان زیرساخت اصلی دولت الکترونیک است که در این بین همه باید با مراحل صدور روادید سجلی آشنا شوند تا بتوانند در حفظ و نگهداری هویت اجتماعی و نهادینه شدن آن در اجتماع تلاش کنند.
رئیس اداره ثبت احوال چابهار گفت: ثبت ازدواج و طلاق، تعویض شناسنامه، ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات، صدور کارت ملی هوشمند، از فعالیت های روزانه این اداره است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 549 وقایع فوت و صدور 9 هزار و 802 شناسنامه مکانیزه کامپیوتری ثبت شده است.
مرادقلی با اشاره به اینکه 80 درصد مردم واجدالشرایط چابهار کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: 94 هزار و 238 نفر نام نویسی که بیش از 86 هزار نفر از آنان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی با قدردانی از همکاری خوب مردم در ثبت واقع چهارگانه حیاتی، اظهار داست: درخواست می شود کسانی که برای نام نویسی کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده اند هر چه سریعتر به ثبت احوال مراجعه کنند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 665 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.