به گزارش ایرنا سید محمدعلی تقوی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در دیدار با اصحاب رسانه در یاسوج اظهار داشت: کار صدور کارت ملی هوشمند از سال 1392 آغاز شد و از 536 هزار نفر واجد شرایط در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 420 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.
وی افزود: حدود 100 هزار نفر دیگر از جمعیت استان باید تا پایان سال 1397برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
تقوی بیان کرد: از سال آینده سریال کارت های ملی سابق از رده خارج و ارائه خدمات فقط از طریق کارت های هوشمند امکان پذیر است.
وی ابراز داشت: استعلام هویت الکترونیکی فقط از طریق کارت ملی هوشمند انجام می شود که در گذشته این قابلیت وجود نداشت.
تقوی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند برای ارائه خدمات عنوان کرد: میانگین تعویض شناسنامه ها از قدیمی به مکانیزه در کهگیلویه و بویراحمد 2 برابر کشور است.
وی یادآور شد: 320 هزار و 904 نفر از 536 هزار فرد بالای 15 سال در کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه مکانیزه دریافت کرده اند.
تقوی گفت: 72 درصد شناسنامه های تعویضی مربوط به دولت فعلی و طی چهار سال اخیر انجام شده است.
وی با بیان اینکه ثبت احوال استان در ارائه خدمت جزو رتبه های اول کشور است افزود: در طول یکصد سال اخیر 125 میلیون سند ولادت و فوت در کشور صادر شده که سهم کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 150 سند است.
تقوی عنوان کرد: در 9 ماهه اول سال جاری 5 هزار و 316 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.
وی به رتبه هفتم استان در حوزه طلاق در کشور اشاره کرد و یادآور شد: میزان عمومی طلاق در کشور 2.2 در هزار و در استان نیز به همین شکل است و همچنین شمار طلاق در سال جاری در استان کاهش یافته است.
سوم دی ماه به نام روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
9928/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.