مهرداد مرادمند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افرود : اجرای این طرح ها در بیش از 9 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی استان اصفهان در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد : اقدام های زیرساختی برای صرفه جویی آب و جلوگیری از هدر رفت این مایع حیاتی در بخش کشاورزی استان انجام شده و در این راستا طرح های آبیاری نوین با جدیت در حال اجراست.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه این ظرفیت را داریم که سالانه 15 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را زیر پوشش شیوه های آبیاری نوین قرار دهیم، بیان کرد: سال گذشته طرح های آبیاری نوین در 15 هزار هکتار از زمین های کشاورزی اصفهان اجرا شد.
وی تغییر الگوی کشت را از دیگر برنامه های این نهاد برای صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی استان بیان کرد و گفت: تلاش خود را برای جایگزین کردن کشت درختان باغی و گیاهان کم آب بر به جای درختان و گیاهان آب بَر آغاز کرده ایم.
مرادمند ادامه داد : توسعه محصولات گلخانه ای و کاشت درختان پسته و گیاهان دارویی که به آب کمی نیاز دارند را در دستور کار قرار داده ایم و این طرح تاکنون در بیش از 2 هزار هکتار زمین های کشاورزی اجرا شده است.
به گفته وی هدفگذاری انجام شده برای اجرای این طرح سالانه سه هزار هکتار است.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به نقش این استان در تولید محصولات لبنی و پروتئینی کشور اشاره و اضافه کرد: سالانه 1.25 میلیون تُن شیر، 170 هزار تُن گوشت مرغ، 64 هزار تُن گوشت قرمز و حدود 100 هزار تُن تخم مرغ در این استان تولید می شود.
وی درباره تامین نهادهای دامی استان اصفهان گفت: واردات نهاده های دامی با همان ارز مرجع انجام می شود .
مرادمند اضافه کرد : کمرنگ شدن فعالیت کامیون داران در ماه های گذشته به صنعت مرغداری ضربه زد ولی به هرجهت با از سرگیری فعالیت کامیون داران، روال به حالت عادی خود بازگشت و اکنون برای حمل و نقل نهاده های دامی مشکلی وجود ندارد.
وی درباره گران شدن قیمت مرغ طی روزهای گذشته تصریح کرد: در بخش تولید مرغ تنها قیمت نهاده ها بر قیمت آن تاثیرگذار نیست بلکه هزینه های جانبی از جمله حمل و نقل و حقوق کارگر بر قیمت مرغ تاثیرگذار است.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه در مرغداری های استان برنامه ریزی های خوبی برای جوجه ریزی انجام شد، ادامه داد : امیدواریم قیمت مرغ در حدی ثابت بماند که تولید کننده و مصرف کننده ضرر نبینند.
در استان اصفهان بیش از 187 واحد صنعتی مرغداری مرغ تخمگذار وجود دارد که ظرفیت آنها حدود 10 میلیون قطعه است و همچنین 2 هزار واحد صنعتی مرغداری تولید مرغ گوشتی با ظرفیت حدود 36 میلیون قطعه نیز در این استان فعال است .
مجموع تولیدات گوشت طیور ( مرغ، بوقلمون، شتر مرغ و ...) در استان اصفهان 190 هزار تُن در سال اعلام شد.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.