به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر این اساس جایگاه های سوخت استان برای جلوگیری از سو استفاده پایش می شوند.
وی ادامه داد: سوخت مصرف کنندگان عمده که در برگیرنده حمل و نقل زمینی، حمل و نقل دریایی، شناورها و ماشین آلات راه سازی کشاورزی با همکاری دستگاه های ذیربط واقعی سازی می شود.
جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان اظهارداشت: در همین راستا مصرف کنندگانی که فعالیتی ندارند سوخت دریافت نمی کنند.
اکرمی یاد آور شد: با پایش صورت گرفته در سال های قبل یک میلیون لیتر در مصرف سوخت هرمزگان صرفه جویی شد.
وی اشاره کرد: در حال پیگیری برای در نظر گرفته شدن سهمیه سوخت برای مرزنشینان هستیم تا آنان در فروش قانونی مشارکت داشته باشند.
معاون استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: قاچاق کالا موضوع اقتصادی است که برای مبارزه با آن باید تصمیم های اقتصادی اتخاذ و اجرا شود.
این مقام مسوول اشاره کرد: مصرف کالای ایرانی در کشور باید تبدیل به یک ارزش شود که این بر معیشت و اشتغال کشور اثر مثبت داشته و انگیزه قاچاق کالا را کاهش می دهد.
وی ادامه داد: همچنین باید تعرفه های گمرکی را متناسب با شرایط به روز رسانی، از ابزار جدید برای نظارت و کنترل استفاده کرد.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از شکل گیری محل دپوی قاچاق کالا در استان انبارها به دستگاه های ذیربط متصل شده اند و رصد می شوند وهمچنین تلاش ها برای ساماندهی خورهای با قابلیت پهلوگیری برخی شناورها برای جلوگیری از قاچاق کالا ادامه دارد.
اکرمی گفت: از سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید میزان کشف کالای قاچاق 11 و7 دهم برابر شده و از یک هزارو 510 میلیارد ریال آن سال به یک هزار و 768 میلیارد ریال در سال 96 رسیده است.
وی بیان داشت: در سه ماهه اول امسال 6هزارو 300 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که بیشتر شامل مواد غذایی، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، برنج، لوازم خانگی و لوازم یدکی می شود.
جانشین رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: ورود محصول های کشاورزی قاچاق نگران کننده و 2 ضربه وارد به کشور می کند که یکی خود قاچاق بودن کالا و دیگری ورود آفت ها و بیماری هاست.
وی بیان کرد: بیماری جاروک جادوگر لیموترش در سال های گذشته از همین میسر وارد کشور شد و اقتصاد کشاورزی هرمزگان را به نابودی کشاند.
معاون استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای آیین نامه کالای ملوانی پرداخت و گفت: دستورکار کالای ملوانی یا ته لنجی در هرمزگان درحال اجرا است و هر ملوان فعال در لنج های زیر 500 تن مشمول 6 مرتبه در طول سال و هر مرتبه تا سقف 150 میلیون ریال از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است.
وی خاطر نشان کرد: 2 بازارچه ملوانی تیاب و سیریک که در هفته های گذشته راه اندازی شده به ساماندهی بازار غیر رسمی کمک می کند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.