سیدمحمد قافله باشی روز دوشنبه در همایش روش ها و راهکارهای مدیریت مصرف برق (DSM) ویژه روابط عمومی های ادارات و سازمان های این استان، افزود: با توجه به0 اینکه قزوین از قطب های کشاورزی و صنعتی کشور محسوب می شود، همین عامل باعث رشد مصرف سالانه 3.5 درصدی برق در استان شده است.
وی، اضافه شدن سالانه 16 هزار مشترک در بخش خانگی و تجاری در استان را یادآور و ادامه داد: با توجه به تامین برق مورد نیاز این تعداد از مشترکان، نگاه ما در میزان تولید و نحوه میزان مصرف برق کلان بوده و باید با نگاهی فرامنطقه ای، برنامه ریزی کرد.
قافله باشی در ادامه از دستگاه های اجرای و خدماتی استان خواست تا در صورت داشتن دیزل ژنراتور، در اسرع وقت آن را وارد مدار تولید کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به مقرون بودن هزینه های برق در این زمینه، دستگاه ها از همین امسال برای تخصیص بودجه های لازم برای دیزل ژنراتورهای مورد نیاز خود جهت تامین 20 درصد از برق مورد نیازشان، اقدام کنند.
به گفته وی، متاسفانه از میزان صرفه جویی 12 مگاواتی برق ادارات استان در فصل تابستان، تاکنون تنها یک درصد آن محقق شده است.
وی افزود: از شهروندان استان در همه بخش های مصرف درخواست داریم تا با کاهش و مدیریت مصرف برق، به ویژه در ساعات اوج بار (12 تا 16 و 19 تا 23) به میزان 10 درصد، میزان خاموشی های تابستان را به حداقل برسانند.
وی، استفاده نکردن از وسایل سرمایشی در اوج پیک بار، تنظیم درجه ترموستات کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعت اوج بار و خاموش کردن لامپ های اضافی به عنوان ساده ترین روش در صرفه جویی و استفاده از روشنایی طبیعی را از مهمترین راهکارهای صرفه جویی دانست.
در حال حاضر از مجموع 585 هزار و 172 مشترک برق استان، 468 هزار و 819 مشترک خانگی، 36 هزار و 602 عمومی، پنج هزار و 853 کشاورزی، چهار هزار و 406 صنعتی، 66 هزار و 915 تجاری و 2 هزار و 577 نیز روشنایی معابر هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.