محمد ابراهیم شرکاء روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 361 هزار مشترک برق در خراسان جنوبی وجود دارد.
وی با بیان اینکه 85 درصد مشترکان شهری، 40.2 درصد روستایی و 1.3 درصد سنگین دیماندی هستند گفت: از مجموع مشترکان استان 81 درصد در بخش خانگی، چهار درصد عمومی و 9 درصد تجاری از برق استان مصرف می کنند.
وی گفت: سهم بخش کشاورزی، صنعت و روشنایی معابر نیز از مصرف برق استان هر کدام یک درصد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از پیش بینی پیک مصرف کل استان به رقم 286 مگاوات انرژی برق در تابستان امسال خبر داد و افزود: سال گذشته پیک بار کل استان 271 مگاوات بود که با همکاری صنایع، کشاورزان و ادارات استان، 42 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.
وی پیش بینی کرد: امسال دو برابر سال گذشته با مشارکت ادارات صرفه جویی لازم صورت گیرد.
شرکاء از مشترکان خواست با مصرف بهینه برق به خصوص در ساعات پیک بار (ساعت 11 تا 15 و از ساعت 19 تا 23) صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار همراهی کنند.
وی گفت: رشد مصرف انرژی برق کشور در سال گذشته به 6.88 درصد رسید که این روند در 10 سال اخیر بی ‌سابقه بوده است.
وی بر لزوم استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعت های پیک و خاموش کردن لامپ های اضافی تاکید کرد و گفت: استفاده از دور کُند کولرهای آبی در ساعت های اوج و تنظیم کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتیگراد می تواند به کاهش 10 درصد برق کمک کند.
در حال حاضر دو نیروگاه سیکل ترکیبی و گازی در خراسان جنوبی فعال هستند و قدرت اسمی تولید برق استان با بیش از 768 هزار نفر جمعیت 700 مگاوات است.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.