محمد صادق زهدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان پوشش بیمه ای 159 هزار نفر هدفگذاری شده که تاکنون 52 هزار نفر از مشمولان از خدمات بیمه ای این صندوق بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: 392 نفر از جمعیت روستاهای استان مرکزی نیز امسال زیر پوشش خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته اند.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه پوشش ضریب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان نسبت به سهمیه تکلیفی رتبه نخست کشور را به دست آورده است.
زهدی ادامه داد: چهار هزار و 500 نفر از کشاورزان و جمعیت عشایری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی با 70 سال سن و پرداخت 10 سال سابقه بیمه بازنشسته شدند و این استان در شاخص مذکور رتبه دوم را در کشور دارد.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان به 2 هزار و 500 نفر مستمری بازماندگان بیمه شدگان و 300 نفر مستمری از کارافتادگی پرداخت می کند.
زهدی ساکنان مناطق روستایی و عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر، قالیبافان، مهندسان نظام منابع طبیعی و کشاورزی، مهندسان دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان عنوان کرد.
وی ادامه داد: افراد 18 تا 50 سال مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان می توانند سالانه با پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج هزار و 400 ریال از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی افزود: 40 دفتر نمایندگی بیمه اجتماعی کشاورزان در استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان این صندوق را برعهده دارد.
استان مرکزی با مساحت 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت دارد.
طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی از سال 84 کلید خورده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.