در این مطلب آمده است : استعفای دسته جمعی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در روزهـای پایانی هفته قبل نکته های مثبتی را به دنبال داشته است. نخستین نکته را می توان بروز وحدت در میان نمایندگان مردم استان برشمرد زیرا تا به حال سابقه نداشته است که برای موضوع مهمی چون آب در استان شاهد حرکت متحدانه نمایندگان مجلس باشیم.
5نماینده مردم شهرستان اصفهان که معمولاً هر کدام یک ساز می زده اند ، نمایندگان غرب و شرق و شمال و جنوب استان هم هر یک سازی دیگر و همین موضوع باعث شده که در ادوار گذشته حرف و تلاش مثلا کل نمایندگان یک استان که 4 نفر هم بیشتر نییستند در مقابل بی تحرکی 19نماینده استان اصفهان نمود و اثربخشی بیشتری داشته باشد.
نکته دوم این استعفا روشن شدن حقایقی برای افکار عمومی و از پشت پرده برون افتادن اقدامات برخی مسئولان سابق دولت و استان نسبت به مساله مهم و حیاتی آب در استان اصفهان است . همان هایی که امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه گذشته به صراحت از آنان نام بردند و مشخص شد که هر که آمده گوشه و سهم قابل توجهی از حقآبه استان اصفهان را برای کرمان و یزد روانه ساخته است و امروز اصفهان و اصفهانی ها برای قطره ای از همان حقآبه شرعی خود باید داد و فریاد بزنند و در حکومت جمهوری اسلامی ایران فریاد رسی هم نباشد. و نکته و ویژگی سوم این استعفا در حمایت اقشار و صنوف مختلف استان بویژه کشاورزان عزیز است که شاید برای اولین بار اینگونه نمود پیدا می کند .
جالب است که کرمانی ها و یزدی ها در دوران صدارت و مسئولیت خود از رئیس جمهور و وزیر گرفته تا استاندار در همین اصفهان ، بخشی از آب استان اصفهان را برخلاف صاحبان شرعی آن برده اند ولی در این همه دولتهایی که تا به امروز آمده و رفته اند شاید غریب به 30معاون رئیس جمهور و وزیر اصفهانی داشته ایم که برای استان خود قدمی برنداشته اند . و متاسفانه از ماست که برماست !
7141/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.