امرالله پژومان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برغم گستردگی و نیاز بخش روستایی به اجرای طرح های هادی ، کمبود اعتبار اجرای این طرح ها را زمان بر کرده است.
وی گفت: همچنین اجرای طرح های هادی مستلزم آزاد سازی معابر و موانع موجود در روستاهاست که این موضوع علاوه بر هزینه هایی که به دهیاری ها تحمیل می کند ، مانع از اجرای به موقع طرح ها می شود.
رئیس بنیاد مسکن شهرضا تصریح کرد: همه روستاهای بخش مرکزی شهرستان شهرضا طرح هادی مصوب دارند.
پژومان گفت : امسال برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در روستاهای بخش مرکزی شهرستان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ، 9 پلاک زمین با کاربری مسکونی با مساحت2 هزار و 35 متر مربع به متقاضیان دارای شرایط واگذار شد.
رئیس بنیاد مسکن شهرضا افزود : همچنین امسال برای استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به میزان 180 و 250 میلیون ریال ، 26 متقاضی به بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی شد.
پژومان گفت: منابع ریالی تسهیلات مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال تعیین شده اما نبود ثبات در قیمت مصالح به تحمیل فشار دو چندان اقتصادی به متقاضیان منجر می شود.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات بلاعوض و تعمیرات مسکن روستایی در این شهرستان خبرداد و گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون به 77 نفر از روستاییانی که با تسهیلات بهسازی موفق به تکمیل مسکن خود نشده اند، تسهیلات 20 تا 80 میلیون ریالی پرداخت شد.
رئیس بنیاد مسکن شهرضا افزود : علاوه بر موارد یاد شده برنامه ریزی برای زیر سازی و آسفالت 54 هزار و 600 مترمربع از معابر روستایی از محل اعتبارات استانی و خودیاری برخی از دهیاری‌ها و اهالی روستا، در 13 روستای شهرستان شهرضا انجام شده است.
شهرستان شهرضا دارای 160 هزار نفر جمعیت است که حدود 11 درصد از این جمعیت در 23 روستای منطقه ساکن هستند.
این شهرستان در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قراردارد.
ت/7144 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.