مهدی نخعی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خدمات طرح هادی به روستاهای بیش از 20 خانوار ارائه می شود، اظهار داشت: بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ری 124 روستا وجود دارد که در 94 روستا طرح هادی اجرایی شده است.
طرح هادی روستایی در سال 78 تصویب شد که در قالب آن بافت موجود روستاها ساماندهی و اصلاح و برای امور دیگر همچون گسترش بعدی بافت و چگونگی استفاده از زمین و کاربردهای مختلف آن تعیین تکلیف می شود.
وی ادامه داد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
نخعی با اشاره به اینکه طرح هادی در روستاهای فاقد کد اجرا نشده است، افزود: روستاهای هفت دستگاه نسوز، تقی آباد، کوره فرنگی و قلعه علیمون (علیان) در گذشته فاقد کد بودند که امسال به محض اینکه کددار شدند، طرح هادی نیز در این روستاها اجرایی شد.
وی با بیان اینکه روستاهای بزرگ هزینه بیشتری برای اجرا و تهیه طرح هادی دریافت می کنند، عنوان کرد: در هر روستا با توجه به وسعت و تعداد جمعیت به صورت متغیر 200 تا 400 میلیون ریال هزینه می شود.
نخعی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که این طرح با هدف ایجاد تسهیلات مناسب در روستاهای شهرستان ری اجرایی شده است.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات و امکانات به روستاها و حمایت از آنها در زمینه افزایش تولید محصولات و پرورش دام از برنامه ها و اولویت های دولت به شمار می رود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.