به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: یکی از مشکلات بهره برداران از آب، نبود برنامه اجرایی مناسب در حوزه بهره برداری از آب و خرده مالکی است به طوریکه هم اکنون متوسط قطعات زمین هر کشاورز در این منطقه مناسب نیست و به باور کارشناسان ادامه این روند ممانعی پیش روی توسعه کشاورزی است.
سلیمانی یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی را که مانع تغییر روش کشاورزی و مدیریت صحیح آن برای رسیدن به استانداردهای کمی و کیفی می شود، پراکندگی و کوچک شدن اراضی کشاورزی دانست.
وی ابراز امیدواری کرد که بزودی جلسه ای با حضور استاندار و معاونان و مدیران کل مربوطه تشکیل و مسائل و مشکلات مربوط به استفاده از آب منطقه بررسی و مرتفع شود.
کیومرث دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر ضرورت مدیریت بهینه منابع آب تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی که کشور با مشکل کمبود آب مواجه است، حفاظت و مدیریت منابع آبی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی از احداث اداره آب منطقه ای شوط در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در صورت واگذاری زمین از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو این اداره احداث می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.