رضا موسوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌تاکنون یک هزار و 84 نقشه تکمیلی توسط نظام مهندسی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید به شهرداری سرپل ذهاب تحویل داده شد.
استان خراسان رضوی همراه با استان های مازندران و اصفهان به عنوان معین بازسازی شهرستان انتخاب شدند تا کار ساخت و سازها در مناطق زلزله زده با سرعت بیشتری انجام شود.
وی اظهار داشت: با همت و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی به عنوان معین بازسازی سرپل ذهاب، تاکنون عملیات آواربرداری 494 واحد مسکونی که در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود ، پایان یافته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراستان رضوی بیان کرد: در شهر سرپل ذهاب ، یکهزار و 472 واحد مسکونی در مرحله پی کنی، 494 واحد مسکونی در مرحله فونداسیون ، 201 واحد در مرحله اسکلت بندی و 49 واحد نیز در مرحله اجرای سقف است.
موسوی نیا ، از معرفی 2 هزار و 182 فقره پرونده برای دریافت تسهیلات مورد نیاز بازسازی به بانک های عامل خبرداد و افزود: از این تعداد، مالکان یکهزار و 410 واحد مسکونی موفق به عقد قرار داد با بانک شدند تا نسبت به آغاز عملیات تعمیر و بازسازی واحدهای خود اقدام کنند.
وی همچنین از تشکیل پرونده برای 2 هزار و 199 تن از مالکان واحدهای احداثی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز از بانک های عامل شهرستان سرپل ذهاب خبرداد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.