به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اکنون برخی از آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده با مشکل نداشتن کارت پایان خدمت برای اخذ تسهیلات برخوردار هستند.
وی افزود: احتمال این وجود دارد که کارت های پایان خدمت زلزله زدگان زیر آوار از بین رفته باشد از این رو نمی توان به بهانه نبود این کارت روند بازسازی را متوقف کرد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید بانک سپه نیز همچون دیگر ‌بانک ها، ساز و کاری برای ارائه تسهیلات به زلزله زدگان را طوری طراحی کند که نیاز به ارائه کارت پایان خدمت برای اخذ تسهیلات نباشد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: همچنین برخی از بانک ها برای ساخت پارکینگ به زلزله زدگان تسهیلات پرداخت نمی کنند، در حالی که واحدهای مسکونی را نمی توانیم بدون پارکینگ بسازیم.
وی تصریح کرد: ملاک بانک ها در پرداخت تسهیلات باید پروانه ها باشد تا اگر بنیاد مسکن پروانه ساخت پارکینگ را صادر کرد، تسهیلات آن را پرداخت کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه 55 روستا در مناطق زلزله زده نیاز به جابجایی دارند، گفت: از این تعداد 17 روستا باید به صورت کامل جابجا شوند و مابقی نیز باید قسمتی از آنها جابجا شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تنها شهرستان های زلزله زده برای ساخت و ساز در اولویت هستند، گفت: در بحث پرداخت تسهیلات زلزله زدگان تنها تا ماهیدشت و کوزران پذیرفته شده است و پرداخت تسهیلات در دیگر شهرستان ها توجیهی ندارد.
بازوند افزود: خانه هایی که در کرمانشاه و سنقر و کنگاور در راستای زلزله قرار است ساخته شوند باید در اولویت آخر برای ساخت و ساز قرار گیرند.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز در این نشست اعلام کرد: تاکنون 28 هزار و 650 واحد آواربرداری شده و روند احداث آنها آغاز شده است.
رضا خواجه ای افزود: همچنین تاکنون 23 هزار و 857 واحد پی کنی، 15 هزار و 485 واحد دارای فنداسیون و 6 هزار و ۵۷۳ واحد دارای سقف شده است.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان را کند ارزیابی کرد و گفت: بانک ها هشت روز پس از صدور مجوز آزاد سازی تسهیلات، اقساط را در اختیار زلزله زدگان قرار می دهند که این موضوع روند ساخت و ساز را کند کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.