به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه ستاد بازسازی واحدهای آسیب دیده مسکونی قصرشیرین افزود: از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این شهرستان در مجموع پنج هزار و 928 واحد مسکونی ارزیابی شد.
وی اظهار داشت: از واحدهای ارزیابی شده ، چهار هزار و 429 واحد تعمیری ، 960 واحد تخریبی و 539 واحد مسکونی نیز سالم است.
وی گفت: از مجموع یک هزار و 220 واحد روستایی که در زلزله پارسال آسیب دید ، 310 واحد تخریبی و 910 واحد تعمیری است که هم اکنون در زمینه بازسازی مناطق روستایی ، این شهرستان جایگاه نخست را در بین دیگر مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داراست.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین، با مطلوب توصیف کردن روند بازسازی واحدهای مسکونی روستایی ، اضافه کرد که با ادامه همین روند ، پایان تیر امسال کار بازسازی این مناطق به اتمام خواهد رسید.
تاتار ادامه داد: از همان ابتدای وقوع زلزله و بعد از کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده، بلافاصله پس از تشکیل پرونده ، مالکان واحدهای مسکونی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شدند.
وی از ساکنان 2 شهرک پالی آباد و امیدوار خواست برای تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خود در کمترین زمان ممکن به ستاد بازسازی معین شهرستان مراجعه کنند.
وی گفت: مهندسان ناظر هم باید با تلاشی مضاعف در کار باسازی مناطق زلزله زده حضور داشته باشند تا در روند این امر، خللی صورت نگیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.