عطاء الله زمانی، دوشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در شیراز به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ابتدای سال 92 تا کنون بیش از 2 هزار و 764 طرح عمرانی در روستاهای فارس در قالب طرح هادی اجرا شده است و در حالی که شاخص تهیه طرح های هادی در کشور حدود 96 درصد است این شاخص در استان فارس صد درصد است.
طرح هادی روستایی در سال 78 مصوب شد و در قالب این طرح، بافت موجود روستاها ساماندهی، اصلاح و برای امور دیگری همچون، گسترش بافت و چگونگی استفاده از زمین و کاربردهای مختلف آن تعیین تکلیف می شود.
وی اضافه کرد: اعتبارات هزینه شده برای اجرای طرح های هادی در مدت یاد شده، حدود 2هزار و 412 میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: همچنین در مدت مورد اشاره در این استان، بیش از 50 هزار سند در روستاها و بیش از 25 هزار سند در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر صادر شده است که این امر نیز موید روند توسعه خدمات است.
زمانی، همچنین به واگذاری اراضی به عنوان عاملی برای ایجاد انگیزه در ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت ها اشاره کرد و گفت: ظرف این مدت نیز بیش از 19 هزار و 800 قطعه زمین در مناطق روستایی تفکیک و به متقاضیان واگذار شده است که این موضوع تاثیر قابل توجهی در کاهش مهاجرت ها داشته است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: این بنیاد همچنین با اجرای طرح های مقاوم سازی مناطق آسیب دیده در روستاها و ترمیم بافت های فرسوده، تحول جدی در مقاوم سازی این مناطق به وجود آورده است.
او گفت: از سال 92 تا کنون برای 51 هزار و 619واحد روستایی با استفاده از تسهیلات و تخصیص اعتبارات، طرح های مقاوم سازی اجرا شده است.
زمانی بیان کرد: مبالغی که در این مدت به عنوان تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی مناطق روستایی اختصاص یافته، افزون بر هفت هزار و 224 میلیارد ریال است و بیش از 54 درصد از خانوارهای روستایی از این تسهیلات استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: استان فارس پیشتاز اجرای طرح های عمران روستایی و محرومیت زدایی است، بسیاری از طرح های عمرانی در سال های اخیر در این استان، چهره روستاها و مناطق محروم را متحول کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، گفت: از جمله فعالیت های شاخص در محرومیت زدایی، آسفالت و توسعه معابر روستایی است و از سال 94 تا کنون با استفاده از اعتبارات قیر رایگان و مشارکتی، یک هزار و 44 روستای فارس از این خدمات بهره مند شده اند.
زمانی اضافه کرد: در این مدت، بیش از سه میلیون و 300 هزار متر مربع از معابر روستایی در استان فارس توسعه یافته و آسفالت شده است.
وی بیان داشت: ظرف مدت یاد شده استان فارس 7.2 درصد از سهمیه قیر کشور را دریافت کرده و 12درصد از سطوح آسفالت شده کشور را به خود اختصاص داده است.
زمانی گفت: در سال 97 نیز عملیات توسعه معابر روستایی با اعتبار 64میلیارد ریال برای 100روستای این استان انجام خواهد شد و تا کنون 214 هزار مترمربع از این معابر آسفالت و توسعه یافته است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: افزون بر فعالیت های عمران روستایی، بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح های محرومیت زدایی، کمک شایانی برای تامین مسکن خانوارهای دارای عضو توانخواه و خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام داده است.
زمانی اضافه کرد: این بنیاد برای احداث 2 هزار و 200 واحد مسکونی روستایی 72 میلیارد ریال، برای ساخت 347 واحد مسکونی خانوارهای دارای 2 عضو توانخواه حدود 36 میلیارد و 283 میلیون ریال و برای احداث 33 واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد 660 میلیون ریال کمک کرده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.