مجتبی فوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تولید ماهی زینتی در استان اصفهان به ترتیب متعلق به شهرستان های کاشان ، نجف آباد و اصفهان است.
وی با اشاره به آمار سال گذشته تولید آبزیان در استان اصفهان گفت: حدود هفت هزار و 400 تن ماهی در استان اصفهان تولید شد که از این رقم 970 تن ماهیان گرمابی ، پنج هزار و 540 تن سردابی ، 875 تن ماهیان صید شده در منابع آبی و 6 تن نیز ماهی خاویاری است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تولید بچه ماهی قزل آلا در استان اصفهان گفت: سال گذشته در 25 واحد تولیدی در استان اصفهان حدود 41 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: یکهزار و 854 واحد آبزی پروری شامل واحدهای گرمابی، سردابی، خاویاری، زینتی وتولیدی بچه ماهی در استان اصفهان با حدود چهار هزار و 22 نیروی کار در استان اصفهان فعالیت می کنند.
فوقی گفت : از این تعداد 778 واحد پرورش ماهیان زینتی است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: این استان همچنین از نظر تولید ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رتبه اول کشوری و تولید ماهیان سردابی رتبه 10 کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی میانگین سرانه مصرف ماهی در استان اصفهان را حدود 10 کیلوگرم برآورد کرد.
فوقی با اشاره به چالش های موجود در حوزه شیلات استان اصفهان نیز گفت : یکی از بزرگترین چالش های این حوزه کمبود آب و محدودیت های برداشت از منابع آبی است و مشکلی که بتازگی برای این حوزه به وجود آمده افزایش قیمت نهاده ها به ویژه غذای ماهی است.
وی افزود : به ازای هر کیلوگرم تولید ماهیان سردابی حدود یک کیلو و 200 گرم غذای ماهی مصرف می شود.
به گفته وی آمار تولیدات شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان پایان هر سال استخراج می شود به همین دلیل آمار امسال گرد آوری نشده است.
9913/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.