به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز شنبه اعلام کرد: در این مراسم سی و دومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی کشور که در مرکز همایش‌ های بین‌ المللی صدا و سیما در تهران برگزار شد، سه نفر از کشاورزان پر تلاش استان اصفهان به عنوان نمونه‌ های ملی بخش کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی تجلیل شدند.
در این مراسم، ' رضاعلی عزیزی کمندانی ' به عنوان کشاورز نمونه در امور بهره‌برداری و نگهداری از شبکه آبیاری زهکشی از شهرستان اصفهان، ' احمد نیلفروش‌ زاده ' به عنوان گاودار نمونه صنعتی از شهرستان فلاورجان و ' علی امین جعفری ' تولید کننده محصول حبوبات آبی از شهرستان دهاقان به عنوان نمونه ملی کشاورزی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
استان اصفهان با یکهزار و 623 واحدصنعتی و 9 هزار و 60 واحد نیمه صنعتی و سنتی دامداری، از نظر تولید شیر خام، رتبه اول کشور را با تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون و 193 هزار تُن و رتبه اول کشور را در زمینه تولید شیر به ازای هر راس گاو شیری در اختیار دارد.
به رغم خشکسالی و کاهش 36 درصدی آب تحویلی، میزان تولید محصولات کشاورزی، دامی و صادرات این بخش در استان اصفهان طی چهار سال گذشته از 27 تا 172 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، در چهار سال اخیر با انجام اقدامات گسترده از جمله تقویت امور زیربنایی، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت علاوه بر ثبات تولیدات کشاورزی استان اصفهان، میزان تولید برخی محصولات در این استان رشد یافته و سالانه بطور متوسط 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان اصفهان تولید می شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در چهار سال فعالیت دولت یازدهم، 28 درصد تولید محصولات باغی، 27 درصد تولیدات دام و طیور، 83 درصد ارزش محصولات صادراتی بخش کشاورزی، 172 درصد ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی، 53 درصد اجرای شیوه‌ های نوین آبیاری، 30 درصد اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری، 21 درصد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، 42 درصد در سطح و تولید محصولات گلخانه‌ای و 71 درصد در اجرای طرح‌ های پژوهشی کشاورزی استان اصفهان رشد حاصل شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.