نماز ظهر عاشورا علاوه بر شهر اصفهان در تمامی نقاط این استان با حضور عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار شد.
اراد تمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با تاسی از سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا در فضایی مملو از عشق به این امام عزیز اقامه کردند.
صبح روز عاشورا هیات عزاداری، دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به خیابان ها آمده و با برپایی آئین های با شکوه به یاد مصائب حضرت امام حسین (ع) عزاداری کردند.
این هیات های عزاداری در قالب دسته های زنجیر زن و سینه زن، با حضور در میدان امام (ره) عزاداری و مرثیه خوانی کردند.
این عزاداری و سوگواری ها با آغاز اذان ظهر عاشورا متوقف شد و مردم برای اقامه نماز ظهر و عصر مهیا شدند.
در گلستان شهدا، مساجد، تکایا و حسینه ها نیز مردم پس از اذان، نماز ظهر و عصر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
اصفهان در روز پنجشنبه برابر با دهم محرم سال 1440 هجری قمری مصادف با عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا بود و مردم این خطه، آیین های مذهبی در سوگ امام سوم شیعیان و رهبر آزادی خواهان جهان حضرت حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش برگزار کردند.
در این روز جای جای دیار نصف جهان به خصوص مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه امام زادگان، گلزارهای شهدا و خیابان ها مردم دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به راه انداختند و در سوگ امام حسین (ع) گریستند.
در میدان امام (ره) موج موج دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از سایر نقاط اصفهان وارد این میدان شده و با مداحی مداحال اهل بیت در سوگ حضرت اباعبدالله حسین (ع) در عاشوری حسینی عزاداری کردند.
همچنین حضور مردم در بقاع متبرکه همچون امام زاده جعفر بن رضا معروف به شاه کرم، امام زاده حسن بن موسی بن جعفر، امام زاده ابراهیم معروف به نرمی و سایر بقاع متبرکه ، مساجد ، تکایا و حسینیه ها چشمگیر بود.
7150/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.