به گزارش ایرنا، همزمان با روز عاشورا و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت، شور حسینی استان کرمان را فرا گرفته است.
کرمانی ها در دهم محرم الحرام با راه اندازی هیات های عزاداری، پخت نذری و شرکت در ـیین های عزاداری در غم جانکاه عزیزان واقعه کربلا یکپارچه سوگوارند.
کرمان و کرمانی روز گذشته نیز در تاسوعای حسینی و روزی که به نام علمدار کربلاست در سوگ شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع) به سوگواری پرداختند.
آیین های عزاداری و سوگواری از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در آخرین روز دهه اول محرم در حسینیه ها، تکایا، مساجد، مصلی ها، جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان کرمان آغاز شده است.
عزاداری دلدادگان به حسین ابن علی (ع) تا اذان ظهر امروز عاشورا ادامه دارد و سپس عزاداران به یاد رکوع و سجود قافله سالار دشت کربلا و یاران بزرگوارش نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می کنند.
هیات های مذهبی شهر و استان کرمان با حرکت در خیابان ها و معابر عمومی به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند و شوری مضاعف از ابراز ارادت به آستان مقدس سید و سالار شهیدان بر این سرزمین جاری می کنند.
حسینیه ثارالله، مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد امام خمینی (ره)، مسجد قائم (عج)، تکیه عباسعلی، تکیه فاطمیه و صفه عزاخانه از جمله مکان هایی در شهر کرمان است که خیل عظیم عزاداران حسینی در آنها گردهم آمده اند.
مردم در هریک از شهرستان های استان کرمان به سبک و سنت خاص آن منطقه به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند.
عده ای از ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت نیز در روز عاشورا به پختن غذاهای نذری و توزیع آنها بین عزاداران و مردم اهتمام دارند و امروز هر کسی به طریقی از این خوان گسترده و پربرکت بهره ای می گیرد تا توشه معنوی برای یک سال آینده باشد.
همچنین عزاداری یکپارچه و متمرکز هیات های مذهبی در چند شهر استان از جمله میدان امام (ره) شهر بم در حال برگزاری است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.