به گزارش ایرنا، هیات های عزاداری و سوگواران تبریزی روز سه شنبه همزمان با فرا رسیدن نهم محرم الحرام، در میدان ساعت این شهر گرد آمده و سینه زنی و عزاداری کردند.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت امام حسین (ع) به نوحه سرایی کرده و عزاداران حسینی نیز با شکوه خاصی به سوگواری پرداختند.
این اجتماع با برگزاری نماز ظهر تاسوعا زیر نم نم باران پایان یافت.
امامزده ها و اماکن مذهبی تبریز همچون امامزاده سید حمزه هم امروز همزمان با تاسوعای حسینی پذیرای مردم عزادار و همچنین مهمانانی از داخل و خارج کشور بود.
آئین شبیه خوانی واقعه کربلا هم در چند نقطه از شهر همزمان با روز تاسوعا برگزار شد.
به گزارش ایرنا، امروز در نهمین روز محرم، عزداری های حسینی در سایر نقاط استان آذربایجان شرقی هم با شور و شعور خاصی برگزار شد .
آذربایجان شرقی دارای بیش از 4 هزار هیات مذهبی است که نقش مهمی در زنده نگه داشتن واقعه کربلا و ایثارگری های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش دارند.
آیین‌های عزاداری تیمچه مظفریه تبریز، مشعل گردانی روستای شیشوان عجب‌شیر، تخته زنی روستای فیروز سالار آذرشهر، شاخسی- واخسی(شاه حسین- وای حسین) تبریز، علم‌گردانی روستای سیه سران جلفا، شبیه‌خوانی شهر بخشایش، علم بندی شهرستان مراغه و شمع گذاری (شمع پایلاما) ازجمله آیین‌های عاشورایی هستند که تاکنون از آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.