به گزارش ایرنا، اجتماع عظیم و باشکوه در نهمین روز محرم که بزرگترین مجلس و تجمع سوگواری برای عزای امام حسین (ع) در قزوین به شمار می آید، با حضور هزاران تن از شهروندان عزادار قزوینی در خیابان شهدا (سپه) در حال برگزاری است.
حاضران سیاه پوش حاضر در مراسم عزاداری روز تاسوعا در قزوین با همراهی و هم نوایی با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با ندای 'عباس علمدار حسین، میر و سپهدار حسین' در روز سقا به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و عشق و ارادات خود به سید و سالار شهیدان و یاران وفادارش بویژه حضرت ابالفضل العباس (ع) را به نمایش گذاشتند.
دسته های مختلف عزاداری همچنین از نقاط مختلف شهر قزوین زنجیرزنان و سینه زنان با عبور از خیابان های مختلف در حرم مطهر امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) حاضر شده و در این مکان مقدس به زیارت و عزاداری مشغول هستند.
دیگر ارادتمندان و عاشقان سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قزوین نیز همزمان با روز تاسوعا با برپایی مجالس مختلف سوگواری در امامزاده ها، حسینیه ها، تکایا و منازل خود مشغول عزاداری هستند.
برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عاشقان و عزاداران اباعبدالله ‌الحسین(ع) و همچنین توزیع نذری بین مردم از جمله برنامه های هیات‌‌های عزاداری مردم قزوین در روز تاسوعاست.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، اجتماع عظیم عزاداران حسینی (ع) در روز تاسوعا در دیگر شهرهای استان قزوین نیز برگزار شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.