سامانه اینترنتی بهین یاب در دولت یازدهم به منظور حمایت قانونی و ثبت نام واحدهای تولیدی که خود را مستحق اخذ تسهیلات می دانند، راه اندازی شده است.
این سامانه زیر مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت است که برای سهولت دریافت تسهیلات بانکی طرح های تولیدی راه اندازی شده و امکان استفاده از آن برای بخش کشاورزی نیز فراهم است.
این سامانه امسال به منظور ثبت نام واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی در بخش کشاورزی نظیر دام ‌و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه، پرورش آبزیان، صید و صیادی و نهال و بذر در شهرستان شهرضا فعال شده است.
جعفر نادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : همه این طرح ها به بانک های عامل معرفی و تسهیلات مربوطه را دریافت کرده اند.
وی افزود: این طرح ها شامل 52 طرح در زمینه دام و طیور، 2طرح درزمینه باغبانی و 2طرح نیز در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.
نادری همچنین از معرفی 16طرح تسهیلات اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال خبر داد و افزود: 38طرح نیز در زمینه دامداری ، زراعت و باغبانی با اعتباری بالغ بر 17میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات سرمایه درگردش از منابع داخلی بانک معرفی شده است.
وی گفت :امسال اشتغال 478نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده که نشان دهنده انجام تعهد این مدیریت به میزان 110درصد است.
معاون اداری مالی جهاد کشاورزی شهرضا افزود : امسال همچنین 10 فقره مجوز فعالیت کشاورزی در زمینه کشت زعفران و گل محمدی درشهرضا صادر شد.
نادری افزود: پرونده 30 نفر متقاضی تسهیلات سرمایه درگردش از منابع توسعه ملی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال ارسال شده که 17میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی گفت: در زمینه مشاغل خانگی پرونده 26 طرح با اعتباری بالغ بر12میلیارد ریال به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ارسال شد که 2میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است.
معاون امور اداری مالی جهاد کشاورزی شهرضا برداشت های متفاوت بانک های عامل از دستورالعمل تسهیلات ، نداشتن تضمین روستاییان و مشمول نشدن برخی از رسته های کشاورزی برای دریافت تسهیلات را از مشکلات موجود در زمینه دریافت تسهیلات کشاورزی دراین شهرستان عنوان کرد.
شهرستان شهرضا دارای 28 هزار هکتار اراضی زراعی سه هزار 670 هکتار باغ و 38 هکتار باغ است.
این شهرستان با جمعیتی حدود 160هزارنفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
ت/7144/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.