به گزارش ایرنا، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با برپایی آیین های جشن و سرور ، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفته و دعای تعجیل در ظهورش را زمزمه می کنند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به طرز باشکوهی آذین بندی شده و صدای مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) از ماذنه های آن به گوش می رسد.
آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز طی دیشب و امروز برنامه های متنوعی همچون مولودی خوانی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی های مذهبی را برای عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) ترتیب داده و زائران از سراسر کشور نیز با شرکت در مراسم های مذهبی، فرج حضرت ولی عصر (عج) را از درگاه الهی خواستار شده و برای عزت و سربلندی مسلمانان دعا می کنند.
مسجد مقدس جمکران ،میعادگاه عاشقان امام زمان (عج) نیز طی دیشب و امروز مملو از انسان های دلسوخته ای از سراسر کشور شده که با چشمانی اشکبار ندای یابن الحسن (ع) را سر داده اند.
مردم قم نیز خیابانها و معابر شهر را به طرز باشکوهی آذین بندی کرده اند و با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران خاندان عصمت و طهارت(ع) پذیرایی می کنند.
هم اینک منتظران حضرت ولی عصر (عج) به صورت کاروان، دسته های پیاده روی ، خانوادگی و انفرادی به سوی مسجد مقدس جمکران درحرکت هستند تا با شرکت در برنامه های مختلف مذهبی برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی موعود(عج) دعا نمایند.
برنامه های جشن و سرور در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری درقم نیز به همین مناسبت برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن حضرت و اهداف ظهور حضرت مهدی (عج) را برای مردم بیان می کنند.
حضرت مهدی(عج) معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، در روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شدند.
یگانه منجی عالم بشریت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع)به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که پدر آن حضرت انجام داد این بود که امام مهدی(عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا در آینده در مساله امامت دچار اختلاف نشوند.
غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به اداره امور مردم می پرداختند.
دوره غیبت کبری نیز از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.
پس از ظهور، امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.