حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا معینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جهانی بودن شخصیت حضرت مهدی (عج) آنجا بروز می کند که زمانی که حتی دشمنان اهل بیت و طهارت (ع) همچون آمریکا و انگلیس به این امر واقف هستند که امام زمان (عج) آمدنی است.
وی اظهار داشت: در روایات آمده که زمانی که امام عصر (عج) بیاید دنیا را پر از عدل و داد و ظالمین را سرکوب خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دنیای پر از عدل و داد خواسته تمام معصومین بوده، گفت: منتظران برای ظهور وظایفی را دارند که بایستی آن را به نحو احسن انجام دهند که یکی از آنان فراهم سازی زمینه ظهور امام عصر (عج) است زیرا امام زمان احتیاج به یاران واقعی دارند.
معینی ادامه داد: یاران امام زمان 313 نفر هستند و آنان به مصابه رهبران دینی هستند که در مناطق مختلف جهان حکمرفا خواهند بود و حکم اسلام و قرآن را اجرا خواهند کرد و در نهایت این 313 نفر یار و لشکر می خواهند.
وی گفت: در روایات داریم زمانیکه امام عصر ظهور (عج) کنند یک رعب و وحشتی را دشمنان اسلام را فرا خواهد گرفت و آمده که این امام در مقابل ابرقدرت های جهانی چگونه خواهند ایستاد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: همچنین در روایات داریم که زمانیکه که امام زمان (عج) ظهور می کنند رعب و وحشت دشمنان اسلام را فرا می گیرد به طوریکه فوج فوج به امام زمان می گروند به طوریکه آن اسلام راستین و واقعی که پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) 250 سال متمادی زحمت کشیدند تا محقق شود و در این راه شکنجه ها دیده و صدمات بسیاری دیدند به منصه ظهور گذاشته می شود.
وی به توصیه های امام عصر (عج) به شیعیان واقعی خودشان اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت می فرمایند 'از خداوندمتعال بترسید و تقوای الهی را پیشه کنید' به طوریکه داشتن تقوا یکی از نشانه های یار واقعی بودن ایشان است.
وی گفت: دومین تاکید این امام کمک بر بیرون آمدن از فتنه و امتحانی است که بر شیعیان روی آورده و امام زمان را مورد هجمه وحمله قرار می دهد.
معینی ادامه داد: فرمود به ما کمک کنید و فرمود عهد می کنم که هر کدام از شیعیانی که موجود هستند که راه تقوا را در پیش بگیرند و هر آن چه که لازم است و حق خداست از مال خود خارج کند زیرا شیعه واقعی کسی است که مال خود را خارج کند و پاک کند و به هر مال وثروتی دست نزند و از ثروت اندوزی دوری کنند.
وی افزود: همچنین حضرت فرموده اند از شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد و همسو و یک دل بشوند زیرا اگر همسو و یکدل نباشند و وحدت لازم را نداشته باشند ظهور ما به تاخیر خواهد افتاد.
وی بیان داشت: امام عصر (عج) در زمان های مختلف نامه های مختلفی به شیخ مفید و شیخ طوسی داشتند که این توصیه ها را نقشه ی راه ما عنوان کرده اند.
وی گفت: ایشان فرموده اند که ظهور ما به تاخیر نیافتاده مگر به سبب اعمال ناپاکی که از شیعیان سرمی زند و در نامه ای که به شیخ مفید داشتند آورده اند که ظهور ما را به تاخیر می اندازد آن اعمال ناپسندی که شیعیان انجام می دهند.
وی یادآور شد که یار امام زمان شدن هم راحت هست و هم سخت و از این جهت راحت است که اگر کسی یک گام بردارد امام زمان 10 گام برایش برمی دارد و خودش جلو می آید و سختش این است که انسان باید به زرق وبرق دنیا و گناه و این فتنه هایی که اکنون در دنیا هست و آسیب های اجتماعی که اکنون وجود دارد پشت کند.
معینی افزود: باز فرمود که نیت خودتان را مطابق با سنت آشکاری که به شما گفتم به ما برگردانید، نیت تان نیت واقعی باشد و اگر کاری ا نجام می دهید به خاطر خداوند متعال این کار را انجام دهید و فرمود ظهور فقط در دست خداست و هر کس بخواهد زمان فرج امام زمان و ظهورش را مشخص کند، دروغ می گوید.
وی تصریح کرد: بعضی از عرفان های کاذبی که درجامعه زیاد شده این هست که عرفان های کاذب برای اینکه بازارشان داغ باشد بحث برای ظهور امام زمان می گذارند و می گویند امام زمان در فلان ساعت ظهور می کند و ما هم از یارانش هستیم و فرمود هرکس وقت برای ظهور ما می گذارد ووقتی را مشخص می کند این شخص دروغگو هست و باید آن را تشخیص دهیم.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.