به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: گفته شده است که تصمیم ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام یا وضعیت تحریم ها، در روز 23 اردیبهشت ماه جاری اعلام می شود؛ در این مدت برهمگان روشن شده است که آمریکایی ها به دنبال باج خواهی هستند، آنها بعد از برجام بدون این که گامی بردارند در جهت تضعیف آن حرکت کردند.
وی بیان کرد: اروپایی ها هم با زبان چرب و نرم می گویند ما می خواهیم در برجام بمانیم، اما مقام های کشورهای اروپایی به آمریکا سفر و با سران این کشور گفت و گو می کنند، گویا تقسیم کار کرده اند که آمریکا بگوید ما از برجام خارج می شویم و اروپایی بگویند ما در آن می مانیم به شرط آن که ایران فعالیت موشکی خود را کنار بگذارد و اقتدار منطقه ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: پیش بینی های رهبر معظم انقلاب نسبت به بدبینی به رفتار آمریکایی ها محقق و این درایت برای همه مردم حتی در سایر کشورها روشن گشت، جایگاه رهبر معظم انقلاب با این درایت بیش از پیش مستحکم و تقویت شد.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به این که عزت در اسلام وابستگی به ایستادگی در برابر کفار و ظالمان است، گفت: در اسلام این کفار هستند که باید به مسلمانان جزیه بدهند تا بتوانند در تحت حمایت کشورهای اسلامی زندگی کنند، اما اکنون این مساله تغییر یافته و شماری از حاکمان کشورهای اسلامی منطقه به کفار پول می دهند تا از آنان حمایت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در جامعه اسلامی، افزود: بسیار مهم است که مردم با زبان و ادبیات نیکو با یکدیگر سخن بگویند و در حق یکدیگر و به خصوص قشرهای ضعیف، انصاف را رعایت کنند.
وی همچنین بیان کرد: چند روز قبل در رسانه ها هیاهویی بلند شد که یک پلیس خانم با فردی که ظاهرا کشف حجاب کرده و اقدام ساختار شکنانه داشته درگیر شده و تصویر آن در فضای مجازی منتشر شد؛ در همین رابطه نماینده ای که قسم خورده از قانون اساسی و ارزش ها پاسداری نماید، لبه تیز سخنان خود را متوجه پلیس کرده و از ساختار شکن دفاع می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و لزوم برخورد پلیس با هنجارشکنان، گفت: نمی گویم هر اقدامی که پلیس انجام دهد درست است، اما آیا فحاشی و کشف حجاب جرم نیست؟ آیا مناسب است که نماینده مجلس این گونه از هنجار شکن حمایت کند؟ این رفتار از برخی سیاسیون و اصحاب رسانه نیز صحیح نبود، قرار نیست هرچه بیگانگان می پسندند ما تکرار کنیم.
وی در ادامه به جنایت های مستکبران در فلسطین و یمن اشاره کرد و افزود: قرار است در روز 24 اردیبهشت پایتخت اسرائیل به بیت المقدس منتقل شود و ترامپ هم گفته در این مراسم شرکت می کند، این گستاخی به دلیل چراغ سبزی است که مدعیان دیروز حمایت از فلسطین به آمریکا داده اند، آنها بیان می کنند دیگر با اسرائیل همراه شده اند و علیه ایران موضع می گیرند.
وی بیان کرد: سران عرب؛ چرا با آبروی اسلام بازی می کنید، چرا فراموش کرده اید جنایات رژیم صهیونیستی را در همین اعتراضات اخیر در فلسطین 39 تن کشته و صدها تن زخمی شدند.
حسینی بوشهری گفت: چرا در یمن این همه جنایت و جشن عروسی را عزا می کنید، جنایت تا کی؟؛ بدانید تا زمانی که ولایت کفار را پذیرفته اید غیر از این توقعی از شما نمی رود؛ امید است امت اسلامی به هوش آید و دست از عناد بردارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روز نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: بحث مهدویت منحصر به شیعه و حتی مسلمانان نیست و همه ادیان در این زمینه در حال تحقیق و مطالعه هستند و می خواهند بدانند آینده جهان در زمان منجی چگونه رقم خواهد.
وی ادامه داد: وظیفه منتظران، دعا برای تعجیل فرج و به کارگیری تمام توان خود برای تحقق مقدمات ظهور است و جوانان با الگوگیری از حضرت علی اکبر(ع) می توانند در این راه آینده درخشانی را به وجود آورند، همان طور که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از جان خود برای اسلام گذشتند.
حسینی بوشهری در ادامه به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: مساله کارگر در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در سال حمایت از کالای ایرانی علاوه بر پشتیبانی از کارگران و کارفرمایان از آنان می خواهیم با ایجاد رابطه اخلاقی و دینمدارانه در جهت ارتقای کیفیت تولید گام بردارند تا مردم با اطمینان از کالای ایرانی استفاده کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.